Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Йордан Чорбаджийски: За смяната на бандерола научихме от „Държавен вестник“

През декември ще се събере по-малко акциз и ДДС от алкохолните напитки, от което никой не печели, посочи председателят на Националната лозаро-винарска камара

Йордан Чорбаджийски: За смяната на бандерола научихме от „Държавен вестник“

Снимка: Ройтерс

Никакви консултации с бранша, който работи с акцизни стоки, не бяха направени за смяната на бандеролите. Не бяхме поканени на срещи да ни се обясни защо, как и точно сега. Това каза по БНР Йордан Чорбаджийски, председател на управителния съвет на Националната лозаро-винарска камара.

Още по темата

„По време на пандемия, в разгара на гроздобера – прибираме суровина, във вторник научихме от „Държавен вестник“, че се сменя бандеролът. Бизнесът по никакъв начин не знае защо се налага това“, твърди той.

Чорбаджийски прогнозира, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.

„Досега при смяната на „дизайна на хартийката“ са правени консултации с бизнеса и така е било решавано кога да стане това“, поясни той и подчерта, че „60 милиона плаща браншът за хартийки.“

Йордан Чорбаджийски е категоричен, че в момента никой не печели смяната на бандеролите.

„Декември е най-силният месец за алкохолния бранш и сега трябва да хвърляме боб колко бандерола трябва да поръчаме за декември и колко да облепим“, посочи Чорбаджийски и коментира, че това означава, че през декември ще се събере по-малко акциз и ДДС, от което „абсолютно никой не печели“.

„Нямаме нищо против да сменят бандеролите, но да го правят примерно от 1 април или от 1 май, когато вече можем да прогнозираме колко бандерола ще ни трябват“, предлагат още от бранша.

Чорбаджийски посочи, че всеки път при смяна на бандеролите има алкохол, който остава нереализиран и това води до тежки загуби, защото „бутилките не са малко“.

„Търпим санкции, ако на рафта на някой наш клиент има бутилки със стар бандерол. Той търпи санкции, глобите са жестоки“, напомни експертът.

Йордан Чорбаджийски уточни, че в Европа има много държави, които работят с дигитален бандерол, което дава възможност за контрол, така че да не може да се мръдне „милиметър настрани“.

Той препоръча това да се направи и в България и смята, че това не е сложно, а е до желание на държавата, както и, че много производители сами могат да си печатат бандеролите, а не определени печатници. Той се надява също, че бандеролите ще се отпечатват в Монетния двор.

Чорбаджийски е на мнение, че смяната на бандеролите в никакъв случай няма да изсветли сивия сектор. Той съобщи, че от бранша са изпратили писма до отговорните органи за проверки на малките обекти, които правят дестилация на алкохол, но и досега няма отговор.

Като тема за размисъл на новия финансов министър, той отново представи искането на бизнеса като антикризисна мярка цените на ДДС на храните и напитките да стане 9%.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Прогноза: 9% ще е ръстът на фалитите в България за 2022 г.