Държавата ще намери начин да осигури пътната поддръжка и това най-вероятно ще стане със същите фирми, с които има изрядни договори. Тази прогноза по bTV направи арх. Иван Шишков, бивш зам.-министър на регионалното развитие в служебния кабинет от миналата година, по повод протеста на пътноподдържащите фирми. Заедно със строителния министър арх. Виолета Комитова, той беше част от проверката, направена от първото служебно правителство, което след това изпрати голяма част от договорите в прокуратурата.
„В договорите за пътно строителство, които са предмет на спор между Министерския съвет в лицето на Кирил Петков, Министерство на финансите, от една страна и от друга страна, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, има много проблеми. В огромна част имаше нарушения, завишени цени, но за тези шест месеца това можеше да бъде решено“, коментира Иван Шишков.
От Министерския съвет обвиниха ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура" за едностранно прекратяване на всички нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.
Иван Шишков обясни, че служебният кабинет миналата година не е прекратил договорите – това е трябвало да бъде направено от редовния състав на Министерския съвет. След забавянето парламентът взе решение договорите да бъдат продължени до края на септември. Според него е имало достатъчно време от последните избори до този момент.
По думите на архитекта е било логично Министерството на регионалното развитие, което в това правителство се ръководи от Гроздан Караджов от квотата на "Има такъв народ", да е взело решението за конкурси за новия период.
"Идеята беше за шест месеца да се направят нови конкурси за следващия период и успоредно с това да се направи анализ на това, което са изработили фирмите. Тогава тази агония ще спре", заяви Шишков.
Вчера пътните строители, подкрепени и от строителната камара, както и от няколко работодателски асоциации, организираха национален протест в цялата страна. Преди това регионалната комисия в Народното събрание разреши индексация на средствата за пътностроителните фирми с промени в Закона за обществените поръчки, внесен от "Продължаваме промяната". Законопроектът създава правна възможност за преодоляване на инфлационния риск чрез прилагане на специална методика, одобрена от Министерския съвет.
Окончателното решение за проблема с пътноподдържащите фирми трябва да бъде взето от депутатите в пленарна зала, което обаче не се знае дали ще стане, след като Народното събрание се очаква да бъде разпуснато след провала на усилията за съставяне на правителство с третия мандат на БСП.
Пътноподдържащите фирми очакват от парламента решение за разплащане на вече извършени дейности. За това трябва да се приемат измененията в Закона за обществените поръчки, които да позволят индексация на цените в строителството.
От парламентарната комисия обаче настояват държавата да се разплати само с тези фирми, които са изрядни към държавата, а за тези, които са проблемни, ДНСК и АДФИ да излязат със становище за всеки проект.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ