Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Иван Шишков: Магистрала "Хемус" се е превърнала в строителна илюзия

Строителството на магистралата не е спряно, заяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството

Иван Шишков: Магистрала "Хемус" се е превърнала в строителна илюзия

Арх. Иван Шишков. Снимка: Боби Тошев, БГНЕС 

Магистрала "Хемус" през последната около година и половина се е превърнала в една строителна илюзия. Това заяви пред БНР арх. Иван Шишков, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. По думите му държавата се е оказала най-големият нарушител на Закона за устройство на територията.

Той обясни, че в един момент е станало ясно, че никой не знае кога АМ "Хемус" ще бъде завършена.

"Създава се една илюзия как се строи, колко е важна. Тя наистина е много важна, но от нещо, което наистина би трябвало да е приоритет на държавата, се превръща в строителна илюзия. Аз си представях, че цялата магистрала се строи. Не мога да си представя защо не е планирана цяла магистрала, защо не е отчуждена цялата, защо не е получила разрешение за строеж и да се строи на лотове, но да има процедура за всичко това", отбеляза Шишков.

Зам.-министърът беше категоричен, че не спряно строителството на магистралата.

"За 4-ти лот вече има решение на Министерски съвет за отчуждаване. В момента се довършват процедурите по отчуждаване, т.е. заплащане на собствениците на имоти. За 5-и лот предстои да се внесе за решение в МС за отчуждаване. ... Оказва се, че докато ние бързаме да довършим процедурите, някой си е позволил да строи незаконно в чужди имоти и няма жалба от собствениците. Жалби е имало заради унищожени горски територии заради строителството на магистралата".

Още по темата
Арх. Шишков обясни, че държавното дружество "Автомагистрали" е използвано за пощенска кутия, тъй като се води официален строител на магистралата. 

"Изкуствено е създаден проблем, защото "Автомагистрали" няма ресурс да строи. Тя обаче не прави договори за подизпълнители за строителство, а прави договори, свързани с доставка на материали и строителна техника. Накрая ще се окаже, че държавното дружество е виновно и всички щети ще останат в държавата. Едни фирми ще си получат парите, защото ще доставят материали, едни фирми ще си получат парите, защото са доставили строителна техника, а накрая качеството и некачеството на строителството ще остане в "Автомагистрали", каза Шишков.

Зам.-министърът заяви, че в момента се търси кой е строителят: "Кой е виновникът и кой е строителят. Към този момент единственият строител е "Автомагистрали", но то не е започнало строителство официално", каза той.

"Предишните управляващи (правителството на ГЕРБ - б.р.) са раздали пари за АМ "Хемус" напред и то дори на места, където не се знае къде ще мине трасето. ... Хаосът, който намерихме, е документален, юридически хаос. Те така са си работили", коментира Иван Шишков и уточни, че за МРРБ е важно да се направи анализ, а не ревизия на това, което се строи, за да може да се продължи. ... Очевидно строежът на "Хемус" е бил една изключителна манипулация. Ние искаме да кажем, че това, това, това и това е направило незаконно, това ще го решим с извънредни мерки и ще го предложим законово на следващото Народно събрание. За да можем да продължим по законов ред", каза Шишков.

За трите лота на АМ "Хемус", които имат одобрен Подробен устройствен план, ще се направи всичко възможно да получат разрешение за строеж, за да започне строителството им законно, подчерта зам.-министърът.

"Следващото правителство ще трябва да решава как ще го строи, защото това е политическо решение, както и какво ще прави с дружество "Автомагистрали". Ударно продължаваме документално да се свърши това, което е пропуснато във времето. Искаме да оставим на следващия редовен кабинет една почти свършена процедура за строителство от 4-ти до 6-и лот и едно изяснено трасе от 7-и до 9-и лот, за да може да се продължи. Ясно е, че "Хемус" няма да бъде завършена до 2024 г.", каза Шишков. 

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
khao до: doba
преди 1 месец
Няма профилна снимка
не, не се строи при теб, строи се малко от другата страна.. защото нито има разрешително, нито има заделени пари за целта... кво неясно има?
6
 
2
 
7
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Радевите мошенници лъжат на поразия, дори Льотчика не може така безцеремонно да лъже. Е, Рашков удря в земята всички!
2
 
6
 
6
doba до: bgMan
преди 1 месец
bgMan, Стоян Петров, измествате темата от поста ми. А тя е: строи ли се АМ Хемус или не. Та: от Белокопитово до Буховци не се строи, заставам с думите си. Цяло лято нищо не е правено!
3
 
6
 
5
преди 1 месец
Много по мутренски се е действало щом се строи в частни имоти, без строително разрешение, без да са обезщетени собствениците, без дори да им се иска съгласието. Даже дърветата на хората са изсекли и някой си ги е присвоил. Четете ли всичко? Авансово са раздали пари, срещу които пари очакват да се е свършила една работа но по-важният въпрос е досега колко пари са потънали и какво има свършено срещу тях. Защото става дума за милиарди. Да не стане така както всеки път се получава, когато едни ГЕРБ-ерски престъпници ти строят нещо с държавни пари излиза 2 или 3 пъти повече от нормалната цена.
5
 
4
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Борисов планраше бюджета така, че да е на излишък с 2-2.5 млрд лева на година. Фирмите строяха със собствени средства(откъде ?) и накрая на годината государят с ПМС, без да пита народното събрание(то и без това подпечатваше решенията му) се разплащаше с тях. Сега обаче дойдоха едни юнаци, които решиха да дадат голяма част от този излишък на пенсионерите. Наистина изборът е труден, да си построиш магистрала или да нахраниш клетниците с 300 лева пенсия? Като доста живял човекмога да заявя, че магистралите не решеват нищо. Хубаво е да ги имаш, но ако от тях зависеше нещо Югославия нямаше да се разпадне и Сърбия нямаше да е 10 години след България в момента.

Още от Икономика и политика
Андрей Бунджулов: Пандемията катализира в България кризи от проваления преход