Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

К. Вълчев: Матурите ще се проведат през първата седмица на юни

Националното външно оценяване може да се състои през третата седмица на юни, посочи министърът на образованието

К. Вълчев: Матурите ще се проведат през първата седмица на юни

Министърът на образованието Красимир Вълчев. Снимка: БГНЕС

Окончателните дати за изпитите ще бъдат обявени в понеделник, но вероятно държавните зрелостни изпити ще се проведат през първата седмица на юни, а националното външно оценяване – третата седмица на юни, заяви пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.

По неговите думи това няма да забави издаването на документите за кандидатстване във висшите училища. 

Още по темата

„Трябва да бъдем предпазливи в предстоящите седмици, дори да има подобрение в ситуацията. Не може да очакваме, че до седмици епидемията ще стихне. Това, което не може да се случи в дигитална среда, ще се проведе в класните стаи и в университетските аули“, подчерта Вълчев.

Той поясни, че там, където има най-много кандидати за едно място, е удачно изпитите да се проведат на място, както е при медицината, например.

 „Няма единна скорост на преподаване в различните училища. Със сигурност на изпитите ще се включва материал и от дистанционното обучение. Но ще подходим на принципа да включим по-малко материал“.

В предаването „Неделя 150“ министър Вълчев допълни:

„Тази седмица близо 30 деца, които са в 7-и и 12-и клас, бяха в условията на карантина. По време на матурите и оценяването вероятно между 20 и 30 деца може да бъдат възпрепятствани да проведат изпити. Единият вариант е по същото време, но в други условия те да положат изпитите, другият вариант, особено за дванадесетокласниците, е да се явят на втора сесия в края на август“.

Министърът е категоричен, че външното оценяване след 4-ти и след 10-и клас е необходимо за диагностика на резултатите, защото е важно да се анализират образователните дефицити на учениците.

За близо 75% от учениците дистанционното образование е по-интензивно в сравнение с присъствената форма. 

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Борисов откри модернизирана пречиствателна станция в Китен за 22 млн. лв.