Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Кабинетът даде зелена светлина за дело в Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"

Страната ни оспорва разпоредбите за почивките, задължителното връщане на камионите и шофьорите у дома и ограниченията в каботажа

Кабинетът даде зелена светлина за дело в Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност"

Снимка: БГНЕС/Боби Тошев

Правителството е одобрило на днешното си заседание България да заведе дело пред Съда на Европейския съюз (ЕС) заради новите правила за товарните превози в блока, или т. нар. Пакет „Мобилност“, става ясно от съобщение на Министерския съвет.

Според Пакета „Мобилност“ шофьорите на товарни автомобили ще трябва задължително да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Забранява се и седмичната почивка на шофьорите да е в кабината на превозното средство, а ако тя е извън дома на шофьора, той трябва да бъде настанен в хотел за сметка на работодателя. На всеки осем седмици камионите задължително трябва да се връщат в страната, където е данъчно задължен техният собственик.

Текстовете предвиждат и да се изравни заплащането на шофьорите на товарни автомобили с това в страната, в която са изпратени да работят.

Правилата налагат и сериозни ограничения на каботажните превози (дела на чуждестранните превозвачи в националния транспорт на дадена държава), което е друг основен източник на напрежение сред превозвачите.

Пакетът „Мобилност“ беше приет окончателно от Европейския парламент (ЕП) малко преди лятната му ваканция. Веднага няколко държави от Централна и Източна Европа, включително и България, обявиха, че ще оспорват част от разпоредбите в съда.

Още по темата

„Разпоредбите в новите актове относно правилата за връщането на водача, връщането на превозното средство и командироването, забраната за ползване на седмична почивка на борда на превозното средство и периода на почивка между два каботажни цикъла категорично водят до крайно неблагоприятни последици за българските предприятия, извършващи международен автомобилен превоз на товари. Новите текстове са небалансирани и в ущърб на българските транспортни оператори, както и в общ план за операторите от периферните държави членки“, посочва се в съобщението на Министерския съвет.

Според българското правителство приетите разпоредби водят до дискриминиране на база географско положение, както и до ограничаване на равнопоставения достъп до Единния вътрешен пазар. За част от приетите вече текстове няма представена оценка на въздействието на ниво ЕС, което българската страна е изтъквала многократно в хода на преговорния процес.

За да защити интересите на компаниите, извършващи международен превоз на товари, България ще инициира действия за внасяне на писмена искова молба за завеждане на дело пред Съда на Европейския съюз по Пакета Мобилност I. С цел отмяна на част от разпоредбите на споменатите правни актове, ще бъдат внесени три отделни жалби за отмяна по спорните текстове във всеки отделен проблемен законодателен акт.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Икономист: Новите ограничения да вървят с директни плащания за бизнеса