Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Какви са проблемите пред софийската инфраструктура за велосипедите и тротинетките?

Има нужда от законодателни промени, за да се дефинира какво точно се разбира под тротинетка, смята Цветан Близнаков от колоездачен клуб “Велосити"

Какви са проблемите пред софийската инфраструктура за велосипедите и тротинетките?

Снимка: Ройтерс

Столична община трябва да се фокусира върху приоритизирането на инфраструктурата за велосипеди и да работи върху прилагането на правилата на движение в рамките на града. Макар и това да е отговорност на МВР, има немалко неща, които Столична община може да свърши. Това каза инж. Цветан Колев, от общинско предприятие "Софпроект - ОГП", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

Още по темата

"Центърът за градска мобилност вече има правомощия да санкционира неправилно паркирали автомобили в рамките на зоните за платено паркиране. Неправилно паркиралите автомобили често са предпоставка за пътни транспортни произшествия, включително с велосипеди. Столична община трябва да има повече контрол върху паркирането в града", коментира Колев.

Той отбеляза, че вече се инсталират камери по бус лентите на основните булеварди, за да се следи за нарушения на пътя.

"Тези камери могат да се използват за регистриране и на друг тип нарушения", посочи още Колев.

Той обясни, че се работи за интеграцията на камерите на Столична община и МВР в обща система, която да служи на двете структури.

"Проблемът около изграждането на инфраструктура за велосипеди е на ниво планиране", подчерта Колев.

"Има много специалисти, които през годините са давали много съвети как да се изградят правилно велоалеите. Но техните съвети не са били взимани под внимание. В момента няма свързаност при велоалеите", заяви от своя страна Цветан Близнаков, съосновател на колоездачен клуб “Велосити".

Според него е нужно е да се изградят качествени велоалеи, които да са свързани.

"Хората, които ползват тротинетки са със сходен режим на движение като велосипедистите. Поради това би следвало да ползват същата инфраструктура. Има нужда от законодателни промени, за да се дефинира какво точно се разбира под тротинетка", посочи от друга страна Колев.

По думите му информационните кампании биха допринесли за подобряване на ситуацията, за да стане ясно на всички участници в движението къде е мястото на велосипеда.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 година
"Има много специалисти, които през годините са давали много съвети как да се изградят правилно велоалеите. Но техните съвети не са били взимани под внимание." То в тая държава ако обръщаха внимание на умните хора щяхме да сме по напред и от Германия. В следващите 10 години ако се изгради добра инфраструктура за да си ползвам тротинетката/колелото до работа ще почерпя!

Още от Икономика и политика
АИКБ: Прилаганият досега механизъм за подкрепа на бизнеса не работи