Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Камарата на инженерите: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Не са опасни, но има известна доза риск, каза инж. Петър Кичев

Камарата на инженерите: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Снимка: АПИ

На автомагистрала „Хемус”, между тунел “Витиня” и втория тунел, всички мостови съоръжения са за ремонт. Това заяви по bTV инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

Според инженера мостовете и виадуктите след тунел "Витиня" се нуждаят от най-спешен ремонт. Не мога да кажа, че са опасни, но има известна доза риск, уточни той.

Петър Кичев обясни още, че поради агресивната среда, с която се обработват пътищата зимно време, се налагат ремонти през няколко години на тези съоръжения.

По думите му оголени арматури и паднали бетони, каквито се виждат на виадукта край Бебреш, са недопустими. При наличието на такива проблеми те трябва да бъдат затворени, предупреди експертът.

Инж. Александър Тодоров от Института по пътища и мостове обясни, че ремонтът на най-високия виадукт у нас край Бебреш е извършен през 2015 г. и всички препоръки са изпълнени. Той е категоричен, че в момента няма място за притеснение и мостът е сигурен. 

Още по темата

Според него не може да се прави сравнение с трагедията с моста в Италия, тъй като конструкциите на двете съоръжения са тотално различни. Той увери, че у нас има контрол върху сигурността на мостовете и те своевременно се ремонтират, ако това е наложително.

По повод трагедията в Италия с падналия виадукт в Генуа, който отне живота на десетки хора вчера, на заседанието на Министерския съвет министрите коментираха темата за състоянието на мостовите съоръжения в България.

Регионалният министър Николай Нанков каза, че 211 моста у нас се нуждаят от ремонт, като сред тях са и половината (17) от тези, през които минават автомагистрали. По думите му повечето съоръжения не са ремонтирани над 35-40 години.

Транспортният министър Ивайло Московски пък припомня, че в подобно положение е голяма част от аналогичната инфраструктура, използвана от железниците.

Министър-председателят Бойко Борисов разпореди на Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно. Той предложи да се вземат нови заеми за нужните строително-ремонтни дейности, които после да се връщат с пари от тол системата. Друг вариант е да се заделят пари целево от държавния бюджет.

Премиерът настоява министрите да обсъдят възможностите, а решението да бъде взето на следващото правителствено заседание на 22 август.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
2
 
3
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
"Той предложи да се вземат НОВИ ЗАЕМИ за нужните строително-ремонтни дейности, които после да се връщат с пари от тол системата. Друг вариант е да се заделят пари целево от държавния бюджет." ... добър завършек на цялото представление
2
 
3
 
2
преди 9 месеца
Може да се разработи план за "санирането" им.
1
 
23
 
1
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
пак ли бре ... от 20 години все нещо се ремонтира в тоя участък и все излиза някой бас.тун да ни каже че от 30 години не е било пипано ... колко пари откраднахте само там ? а ?

Още от Икономика и политика
Bulgaria Air е в топ 3 на най-желаните работодатели сред студентите у нас