Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Кои български фирми сключват "мигновени" сделки на външните пазари?

Обучителната програма на Експортен хъб България EXPO1 свързва ръководители на компании с чуждестранни партньори и пазари, съобщи д-р Бойко Таков

гледано: 2027   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Перспективите за растеж на българските компании са в представянето на външните пазари. При малка и отворена икономика фирмите трябва да са експортно ориентирани. Целта на обучителната програма на Експортен хъб България EXPO1 е да свърже изпълнителните директори или ръководители на 15 малки и средни фирми с поне един чуждестранен партньор или пазар, съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "В развитие" д-р Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).
Още по темата

"В ядрото на обучителната програма е зададена синергията между ментори, университети, работодателски и частни компании. Програмата ще придаде много повече добавена стойност на българските малки и средни предприятия“, прогнозира той.

Бойко Таков съобщи, че кандидатстването за програмата е безплатно, като срокът за записване е 20 октомври, но условието е да се включат представители с ръководни длъжности.

Всяко българско предприятие може да се кандидатира, а селектираните 15 фирми ще бъдат избрани на базата на въпросник, който съдържа определени критерии, като степен на растеж и подготвеност за излизане на чуждите пазари.

Въпреки че излизането на чужди пазари е процес, строго отделен за една компания, д-р Бойко Таков сподели, че съществуват общи характеристики покрай успеваемостта на подобно начиние, сред които "качеството на екипа, който да може да разгърне потенциала на компанията и презентативните умения на ръководството, които обхващат не само имиджа на фирмата, но и представянето на нейните продукти".

"Не съществува статистика за българските МСП на чуждите пазари, но забелязваме, че компаниите от хранително-вкусовата промишленост, текстилните и козметичните сектори са сред най-добре представящите се", отбеляза директорът на ИАНМСП.

За пример той даде фирми, специализирани в производство на розовите продукти, които сключват сделки веднага при представяне на продукцията си на азиатския пазар.

Таков обаче подчерта, че "мигновенните сделки" с розовите продукти все пак са изключение - "обикновено нашите инциативи дават резултат след месеци, дори години, но това, което се опитваме да предоставим, е възможно най-ползотворни знания и контакти за в бъдеще".

Таков смята, че събитието "Държавата в подкрепа на бизнеса" предизвиква интерес сред участниците заради информация, свързана с държавните инструменти за подпомагане. Изпълнителният директор на ИАНМСП посочи, че то ще бъде продължено под хибридна форма за тези, които искат да участват виртуално, както и за тези, които искат да присъстват на място.

Още по темата за Обучителната програма на Експортен хъб България EXPO1, както и за инциативата "МСП съветник" можете да разберете от видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Гърция удължава до 8 ноември ограниченията при влизане в страната