Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Компютри и телевизори са най-предпочитаните стоки на Черния петък

Тази година потребителите са по-предпазливи, съобщават от УниКредит Кънсюмър Файненсинг

Компютри и телевизори са най-предпочитаните стоки на Черния петък

Снимка: Pixabay

Предпочитанията в покупките на Черния петък през тази година са компютри, телевизори и мобилни телефони. Общият дял на тези три продукта от всички продажби е 62%. Веднага след тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатична и отоплителна техника. Това са данни от статистиката на дружеството за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Още по темата

Ръст в онлайн поръчките

Потвърждават се прогнозите на дружеството за ръст в онлайн пазаруването спрямо резултатите от 2020 година. Тенденцията в клиентското поведение е напълно очаквана – хората се стремят да пестят повече време и предпочитат да закупят желаните от тях стоки бързо и лесно, с няколко клика.

Според статистиката от миналата година 52% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година увеличението е с 10 процентни пункта.

Данните от проучването отчитат засилено търсене в деня на Черния петък и стабилни нива по време на уикенда, но наблюденията показват, че клиентите са склонни да правят по-обмислени и по-скъпи покупки.
Настоящата ситуация прави потребителите по-предпазливи – те ограничават някои разходи и пазаруват по-премислено и устойчиво.

Данните от деня на Черния петък на тази година показват спад в общия брой подадени заявки с 16% спрямо същия период на миналата година, но се наблюдава сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка. Това води до заключението, че клиентите са по-прецизни в избора си и са склонни да направят по-обмислени и по-скъпи покупки, което може да компенсира спада в заявките.

Тенденции

И тази година делът на жените купувачи продължава да нараства, като се отчита повишение с 3% спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-39 години, като се отчита лек спад с 2% спрямо 2020 г. По-голямата част от клиентите на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, които попадат във възрастова група от 39 до 50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29 и 39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.

Експертите от УниКредит Кънсюмър Файненсинг наблюдават промяна в клиентското поведение и спрямо потребителското кредитиране.

Онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите на фона на намалени обеми през физическите обекти или клонове. Има известен спад и в заявките през този Черен петък спрямо данните от миналата година.

Въпреки това, тенденцията е потреблението да бъде стабилно с все по-голям превес на онлайн продажбите. Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са клиентският фокус да се запази в сферата на електрониката.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 20 януари