Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Концесията на Летище София може да бъде рестартирана до два месеца

Управляващите не се отказват от идеята за авансово плащане

Концесията на Летище София може да бъде рестартирана до два месеца

Снимка: Летище София

Концесията на Летище София може да бъде рестартирана до месец и половина - два, заяви транспортният министър Ивайло Московски на столичния аеропорт пред медии. Летището отбелязва днес 80 години от създаването си. 

„В момента водим преговори с трите банки, които искаме да окажат съдействие за анализите и процедурата по концесиониране – Световната банка, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. В момента, в който приключим преговорите, ще обявим процедурата“, заяви министърът.

По думите му анализите трябва да бъдат актуализирани. 

Още по темата

От коментара стана ясно, че ще бъде коригирано авансовото плащане, за което управляващите настояват, с цел средствата да бъдат насочени към оздравяването на БДЖ. Ще има промяна предвид разрешената от ЕК държавна помощ за БДЖ (в размер на 224 млн. лева – бел. авт.), заяви министърът.

Пред официалните гости на събитието той увери, че темите концесия и публично-частно партньорство не създават рискове за летището, тъй като собствеността остава държавна.

На събитието кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че благодарение и на ръста на полетите към столицата за първите осем месеца на годината градът отбелязва 19% ръст на туристите и 24% ръст на нощувките. Пътниците, които минават през метростанцията на летището, са се удвоили до 6000-8000 на ден. Кметът допълни, че София е в първата десетка на европейските дестинации с най-голям ръст на туристите.

Ивайло Московски заяви, че районът около летището се превръща в привлекателна бизнес територия. Той отбеляза, че летището е само на около 2 км от гара Подуяне. После уточни, че в момента не се проектира връзка, но тя може да се осъществи сравнително бързо.

Той допълни, че Летище София се подготвя за европредседателството на България и се предприемат необходимите мерки, свързани с логистиката. Изпълнителният директор на аеропорта Владимир Рапонджиев увери, че летището ще се справи с това предизвикателство.

За първите осем месеца на годината през летището са преминали над 4,3 млн. души, което е увеличение от 41% спрямо същия период на миналата година.

През август летището е посрещнало с 33% повече пътници или общо 615 544. През същия месец се увеличават и туристическите чартъри - повече от два пъти спрямо същия месец на 2016 г. Най-предпочитани дестинации в разгара на лятото бяха Гърция, Турция и Испания.

Общо 5 260 самолета са били обслужени на летище София през август 2017 г. или с близо 14 на сто повече от предходната година. Увеличение от 21 на сто има и при вътрешните линии до Варна и Бургас.

През август на летище София са обработени общо 1 601 тона товарни и пощенски пратки, от които 59 на сто са превозени с товарни самолети и 41 на сто - с пътнически.

За рождена дата на летище София се приема 16 септември 1937 г. с издаването на Указ на цар Борис III, но полети са се изпълнявали още от началото на 30-те години. Първата редовна въздушна линия София-Бургас е открита на 29 юни 1947 г. и е осъществена със самолет Юнкерс Ju 52. Първият полет, който днес се изпълнява за половин час, тогава е изпълнен два часа.

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Коментари (3)

8
 
3
 
3
преди 2 месеца
До BgMan
Я стига винаги стигате до комисионите Има нагледни примери С давнето им на концесия летищата в Варна и Бургас станаха истински летища а не автогари Рязко увеличиха броя на пътниците полетите оборотите и превозените товари Това ще се случи и с летище София Но в много по големи размери ако бъде дадено на концесия
2
 
11
 
2
bgMan до: lyusien
преди 2 месеца
На някой май му трябват няколко милиона лева за джобни.
9
 
3
 
1
преди 2 месеца
Прекрасно По добре късно отколкото още по късно или никога Това летище отдавна трябваше да бъде дадено на концесия

Още от Икономика и политика
Димитър Главчев остава депутат