IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Конкуренциято в авиобизнеса ще е една от темите през българското председателство

България ще иска уеднаквяване на правилата за командироване в международния транспорт и каботажа

18:02 | 28.09.17 г.
<p>
	<em>Снимка: МТИТС</em></p>

Снимка: МТИТС

Лоялната конкуренция между въздушните превозвачи ще е една от темите в дневния ред на ЕС, които ще бъдат обсъждани в периода на българското председателство на Евросъюза. Това стана ясно по време на организираното днес обществено обсъждане в София на приоритетите в областта на транспортната политика и телекомуникациите.

„Възприемаме Председателството като национална кауза“, заяви транспортният министър Ивайло Московски.

Зам.-министър Велик Занчев представи ключовите приоритети в областта на въздушния транспорт и интермодалните превози.

По време на Българското председателство ще бъде разгледан пакетът „Въздухоплаване: отворена и свързана Европа“ с мерки за защита на конкуренцията, свързаността и икономическото регулиране в авиацията.

Ще продължи работата по предложението за Регламент за защита на конкуренцията във въздушния транспорт. По думите му, ако се позволи нелоялните практики да продължат, в дългосрочен план може да се стигне до господстващо положение или дори до монопол на авиационния пазар. 

Това би означавало по-ограничен избор, по-лоша свързаност и по-високи цени за гражданите на ЕС. България и останалите държави членки са заинтересовани от създаването на ефективен инструмент за гарантиране на лоялна конкуренция между въздушните превозвачи на Съюза и тези от трети страни, каза Велик Занчев.

За развитието на интермодалните превози и възможностите за използване на комбиниран транспорт между държавите членки Занчев бе категоричен, че това е приоритет на европейската транспортна политика. Директивата за комбинирани превози е основен европейски инструмент, с който се цели стимулиране на прехвърлянето на товари от автомобилния транспорт към железопътния, вътрешно-водния или морския транспорт.

Тази Директива е създадена преди 25 г. и не е транспонирана еднакво в законодателството на отделните държави.

Велик Занчев обяви, че Българското председателство ще стартира преговорите по проекта за изменение на Директивата и за създаване на общи правила за някои видове комбиниран транспорт на товари между държавите членки.

Зам.-министър Ангел Попов обяви, че една от основните задачи на транспортното министерство през Председателството е темата за автомобилния транспорт.

Основен акцент в рамките на „Автомобилния пакет“ е специалното законодателно предложение, свързано с командироването на работници на международния автомобилен транспорт и каботажната дейност. Изменения предвиждат заплащане на международните водачи според минималната почасова ставка на приемащата държава членка, след изтичането на определен период от време на територията на тази държава членка.

Според заместник-министъра сериозни дебати се очакват около идеята за забрана на международните водачи да ползват редовната седмична почивка на борда на превозните средства, както и предложените разпоредби за задължително връщане на водачите в държавите им на всеки три седмици.

В допълнение се разрешава използването на превозни средства, наети или регистрирани в друга държава членка, за поне четири месеца, за да се даде възможност на предприятията да отговарят на пазарното търсене или да заменят повредени превозни средства.

Ангел Попов заяви, че основен въпрос за България ще бъде отстраняването на различията в тълкуването на законодателството, най-вече на разпоредбите, свързани с прилагането на директивата за командироване в международния транспорт и каботажа, както и правилата относно времето за управление и почивки на водачите.

По думите му различията в тълкуването създават правна несигурност и водят до фрагментиране на единния вътрешен пазар.

В областта на съобщенията и информационните технологии основен приоритет на Българското председателство е окончателното изграждане на конкурентен и справедлив цифров единен пазар, заяви зам.-министър Димитър Геновски.

Други основни теми в сектора ще бъдат постигането на свръхбърза интернет свързаност от пето поколение, промени в общото законодателство в телекомуникациите, засилване на доверието и сигурността на личните данни в цифровото пространство, развитието на европейска икономика, основана на данни.

Геновски добави, че Българското председателство ще даде възможност за приобщаване на Западните Балкани към ценностите на Европейското семейство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:31 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още