Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Красимира Величкова: Covid-19 предизвика съпричасност и повече дарения

Корпоративната социална отговорност отдавна не е само мода, посочи директорът на Български дарителски форум

гледано: 1159   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Дарителите се чувстват по-сигурни да даряват за кампании, свързани с пандемията, и са убедени, че средствата ще бъдат ползвани по предназначение. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Красимира Величкова, директор на Български дарителски форум. Тя потвърди, че дарителството в цял свят регистрира ръст през миналата година и причината е, че Covid-19 предизвика повече съпричастност.
Още по темата

„Компаниите отново са най-големите дарители, следвани от фондациите и частните лица. Общият размер на всички дарени средства в България през 2020 г. е 117 млн. лева, което е ръст с 40% спрямо 2019 г.“, отчете Величкова.

По думите ѝ компаниите са дарявали средства предимно за закупуването на специализирана апаратура за лечение, дезинфектанти и предпазни средства. Фондациите са отделяли ресурс за справянето с икономическия и социалния ефект от пандемията –  за купуване на лекарства, храни и технически средства за образование от дистанция.

„Корпоративната социална отговорност отдавна не е само мода. В по-голямата си степен, особено големи компании, имат стратегически развити програми, посочи Величкова. – Има десетки примери за това как бизнесът прави смислени и полезни инициативи в местата, в които оперира – дарителство по ведомост, финансиране на пенсионерски или спортни клубове. Компаниите все по-често са посланици на дарителски кампании сред своите служители и ги насърчават да даряват или да се включват като доброволци в различни каузи.“

Директорът на Български дарителски форум съобщи, че индивидуалните дарители допринасят с най-малък процент към дарените средства – 14 млн. лева за 2020 година.

„Това е огромен ръст спрямо предходните години, но не само като обем. Има тенденция в последните пет години хората да увеличават даренията си“, каза Величкова.

Тя отбеляза, че все повече хора между 30 и 55 години започват да даряват средства. През изминалата година са дарявали и хора от много малки населени места.

За поредна година Българският дарителски форум организира и конкурса "Дарител на година". Срокът за кандидатстване е до 5-ти ноември, като тази година категорията "Най-щедър дарител" е разделена в три подкатегории – малки, средни и големи компании. Церемонията ще е в президентството в началото на декември.

"Повечето от каузите, с които ще кандидатстват компаниите, са свързани с Covid кризата. Има дарения и в други области. Компаниите инвестират най-много в образованието и социалната сфера", обясни Величкова.

В какви каузи, свързани с дарителството, участват фирмите? Как се следи дали средствата от даренията се разходват по волята на дарителите? Как се следи отчетността според стандартите на гражданските организации? 

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" можете да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Макроикономист: На българската икономика ѝ липсват хора и частни инвестиции