Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

КРИБ: Новите правила за минералните води може да компрометират сектора

Неяснотите в законодателството задържат инвестициите, заяви Жана Величкова

КРИБ: Новите правила за минералните води може да компрометират сектора

Снимка: Pixabay

Нови правила за минералните води може да компрометират сектора, се казва в становище на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), изпратено до три парламентарни комисии – по земеделие, по здравеопазване и по икономическа политика и туризъм. Становището е по повод проекта на Закон за храните, в който е разписана специална част за минералните и изворните води. 

Още по темата

„Предлаганият нов модел, който допуска повече от един бутилировач на едно находище и въвежда нови правила в брандирането на продуктите, е проблем, който може да компрометира целия сектор“, твърди организацията.

КРИБ предупреждава за риск от отлив на инвестиции и настоява, че обмисляното отпадане на принципа „едно находище – един оператор – една марка“ не е антимонополна мярка. Организацията твърди, че сега законодателството ще направи водещ символ върху етикета не марката, а името на едно конкретно съоръжение, използвано за добив на водата.

Според Жана Величкова от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България проектът допуска да бъде разрушено сегашното правило „едно находище, един бранд“. На практика според нея ще стане възможно няколко концесионера да бутилират вода от едно и също находище.

Неяснотите в законодателството задържат инвестициите в сектора, заяви тя. „Законът е неясен и създава възможности за тълкувателни решения“, смята експертът.

И посочи, че проектът се подготвя от две години, но новите правила за водите са видели бял свят съвсем скоро – при публикуването му на сайта на Народното събрание на 29 септември.

Междувременно социологическо проучване на Алфа рисърч, проведено по поръчка на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, показва, че 65% от потребителите на вода се ориентират по  марката.Близо 80% държат да знаят името на компанията, която бутилира предпочитаната от тях вода, твърдят социолозите.

Всички останали фактори като находището, от което е добита водата (12%), дори цената й в магазина (10%), са далеч по-маловажни. Именно с марката се свързват и най-важните характеристики на водата, които се вземат предвид при покупка: вкус (51%) и качество (31%).

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Бъчваров: Периферни електронни услуги на НАП са в риск, няма изтичане на данни