Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Кристиан Кръстев: Кризисен мениджмънт трябва да решава проблемите в БДЖ

Пътническите превози не са в цветущо състояние, заяви бившият министър на транспорта

Кристиан Кръстев: Кризисен мениджмънт трябва да решава проблемите в БДЖ

Снимка: БТА

Насложените проблеми в БДЖ трябва да се решават с кризисен мениджмънт. Това заяви пред БНТ бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев.

Вчера транспортният министър Росен Желязков обяви, че ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД е подало оставка - председателят на борда и зам.-министър Велик Занчев, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров и финасовият директор Филип Алексиев. Желязков назначи одит в дъщерните дружества на холдинга.

„Абсолютно подкрепям мотивите на министъра на транспорта да поиска оставките. Един от мотивите е липсата на комуникация. Това е един от мотивите, с които освободих лично Владимиров (през 2013 г. – бел. р.). Имаше липса на комуникация между кредиторите и холдинга и се беше натрупало напрежение между тях“, припомни Кръстев.

Той коментира, че докато е бил транспортен министър и е бил факт първият облигационен заем, кредиторите не са признавали присъствието на министъра на транспорта и са искали министърът на финансите да подкрепи позициите му.

„Всеки министър на транспорта осъзнава първия ден, че става министър на железниците“, каза Кръстев и подчерта колко е важна техническата изправност на влаковете. 

Още по темата

По думите му не е редно  кредиторите да изискват все още цялата държава да бъде впрегнта в ангажиментите на БДЖ, тъй като железниците се управляват от холдингова структура.

По повод спрения от КЗК търг за нови мотриси Кръстев каза за процедурата: „За да бъде спряна от Комисията, значи има нередност в документацията. Очевидно експертите в КЗК са си казали тежката дума и БДЖ трябва да се съобрази с тях“. Той предположи, че параметрите за скорост на мотрисите биха могли да облагодетелстват определени участници.

Субсидиите за пътническите превози по думите му са удвоени спрямо 10 години по-рано, но „въпреки това пътническите превози не са в цветущо състояние, което говори за мениджмънта“.

„Като цяло в железниците има бъдеще, не само в България, а и в световен мащаб. Трафикът и автомобилите стават все по-голям проблем, екологията също“, каза Кръстев и отчете, че в последните 10 години у нас са инвестирани много средства в железопътната инфраструктура.

За разлика от БДЖ, по думите му Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) се справя много добре като изпълнител на проекти с еврофинансиране от оперативна програма „Транспорт“.

Кръстев предложи да се направи онлайн референдум за името на Летище София.

За концесията на аеропорта той каза, че след спирането за новата процедура документацията е подготвена по-коректно. „Сега е въпрос на политическа воля да бъде приключена“.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Цветан Филев: ЕС трябва да субсидира тютюнопроизводителите