IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кристиан Кръстев: Кризисен мениджмънт трябва да решава проблемите в БДЖ

Пътническите превози не са в цветущо състояние, заяви бившият министър на транспорта

08:43 | 09.11.18 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Насложените проблеми в БДЖ трябва да се решават с кризисен мениджмънт. Това заяви пред БНТ бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев.

Вчера транспортният министър Росен Желязков обяви, че ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД е подало оставка - председателят на борда и зам.-министър Велик Занчев, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров и финасовият директор Филип Алексиев. Желязков назначи одит в дъщерните дружества на холдинга.

„Абсолютно подкрепям мотивите на министъра на транспорта да поиска оставките. Един от мотивите е липсата на комуникация. Това е един от мотивите, с които освободих лично Владимиров (през 2013 г. – бел. р.). Имаше липса на комуникация между кредиторите и холдинга и се беше натрупало напрежение между тях“, припомни Кръстев.

Той коментира, че докато е бил транспортен министър и е бил факт първият облигационен заем, кредиторите не са признавали присъствието на министъра на транспорта и са искали министърът на финансите да подкрепи позициите му.

„Всеки министър на транспорта осъзнава първия ден, че става министър на железниците“, каза Кръстев и подчерта колко е важна техническата изправност на влаковете. 

По думите му не е редно  кредиторите да изискват все още цялата държава да бъде впрегнта в ангажиментите на БДЖ, тъй като железниците се управляват от холдингова структура.

По повод спрения от КЗК търг за нови мотриси Кръстев каза за процедурата: „За да бъде спряна от Комисията, значи има нередност в документацията. Очевидно експертите в КЗК са си казали тежката дума и БДЖ трябва да се съобрази с тях“. Той предположи, че параметрите за скорост на мотрисите биха могли да облагодетелстват определени участници.

Субсидиите за пътническите превози по думите му са удвоени спрямо 10 години по-рано, но „въпреки това пътническите превози не са в цветущо състояние, което говори за мениджмънта“.

„Като цяло в железниците има бъдеще, не само в България, а и в световен мащаб. Трафикът и автомобилите стават все по-голям проблем, екологията също“, каза Кръстев и отчете, че в последните 10 години у нас са инвестирани много средства в железопътната инфраструктура.

За разлика от БДЖ, по думите му Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) се справя много добре като изпълнител на проекти с еврофинансиране от оперативна програма „Транспорт“.

Кръстев предложи да се направи онлайн референдум за името на Летище София.

За концесията на аеропорта той каза, че след спирането за новата процедура документацията е подготвена по-коректно. „Сега е въпрос на политическа воля да бъде приключена“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още