IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП установи нелоялна практика при кампания с награди на международна фирма

Получаването на подаръка е било обвързано с поръчка на продукти от каталога

11:01 | 09.07.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялна практика на представителя на BAKKER за България „Градина Баккер Оланда С.Р.Л.” при провеждането на кампания за 70-тия юбилей на международната компания.

От КЗП съобщават, че чрез 29 специализирани печатни издания са разпространени 400 000 каталога на фирмата в рамките на една година. С приложена брошура потребителите са подвеждани, че ще получат безусловно „100% подарък” комплект инструменти до 100 части или телевизор, ако открият печеливш код при изтриване на скреч поле. В действителност обаче получаването на подаръка е обвързано с поръчка на продукти от каталога на минимална стойност 25 лв. и заплащане на пощенските разходи в размер на 9,95 лв.

Нещо повече – покупката също не гарантира на потребителя, че ще получи единия от двата „подаръка”, а само че ще участва в състезание при разпределянето на наградите. Според общите условия на кампанията най-бързите 100 участници от включените 12 държави ще получат комплект инструменти, а първите петима – плоскостенен телевизор. Допълнително условие в надпреварата за телевизор е, че реакцията следва да е в рамките на 14 дни.

Неизяснен остава и въпросът от коя дата стартира определянето на победителите. Дали това е датата на излизането на изданието с приложения каталог на търговеца или – както проверката установява – денят на старта на кампанията, който обаче никъде не е посочен.

Във всички случаи целта на търговеца е да мотивира потребителя да изпрати по-бързо поръчката си, за да има по-голям шанс да получи награда. В същото време, при положение, че кампанията обхваща 12 държави, не е известно как се подреждат най-бързо реагиралите потребители.

Централизираната система е базирана в Холандия и не е в пряка връзка с гражданите от участващите държави. В случая потребителят изпраща поръчката си до офиса в София, но не се знае кога тя се регистрира в системата в Холандия.

Заповедта за забрана на нелоялната практика е от месец ноември 2015 г., но търговецът я е обжалвал и сега е потвърдена от Върховния административен съд.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още