IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП: Външните банкомати в курортите крият повече рискове от кражби

От комисията предупреждават за потенциални скимиращи устройства и съветват какво да правят потребителите при неправомерно теглене от сметка

11:50 | 18.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата и да откраднат ПИН кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики, посочват експертите от Комисията за защита на потребителите (КЗП) в прессъобщение, в което дават съвети в случаи на проблеми при тегленето на пари от банкомат.

Бъдете внимателни и спазвайте всички правила за финансовата си сигурност както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата, съветват от КЗП.

От комисията отбелязват, че когато сме на почивка, променяме обичайния за всекидневието ни ритъм на живот. Оставаме до по-късно вечер, планираме в движение различни активности, често възникват непредвидени разходи. Възможно е да ни се наложи да изтеглим пари от банкомат във време, което е неработно за банката, посочват от КЗП, съветвайки какво да направим, ако се окаже, че наличностите в банкомата са се изчерпали или поради софтуерни, технически и други проблеми устройството "глътне" картата.

Ако машината не ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката. Обадете се възможно най-бързо в колцентъра на банката, която е издала картата. Номерът обикновено е изписан на гърба й, припомнят експертите. Ако човек не успее да се свърже с банката, съветът е в първия работен ден да посети най-близкия й клон и да подаде възражение.

При неправомерно теглене от сметката ни, експертите от КЗП посочват, че и в този случай имаме шанс да си възстановим загубените суми. За целта отново трябва да се обърнем към банката с възражение във връзка с възникналия проблем и да получим нейното становище. По закон тя е длъжна да отговори на възражението до 14 дни от датата, на която е подадено. Ако отговорът от банката не удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие към функциониращата към КЗП Помирителна комисия за платежни спорове, се посочва в съобщението. 

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:23 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още