IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП забрани на онлайн магазин да заблуждава за количествата промоционални стоки

При поръчка на десет артикула клиент е получил само един

10:52 | 02.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома пък не е спазвал посочения срок за доставка на поръчките. Нелоялните практики са забранени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщи Комисията.

Единият от хванатите в нарушение електронни магазини – ozone.bg, е предлагал различни стоки с намалени цени, сред които и устройства за виртуална реалност за игрови конзоли по 399 лв. След поръчката на десет такива хедсета клиент е получил само един. 

Проверка установява, че към момента на изпратената от потребителя заявка за покупка търговецът не е информирал за ограничена наличност на промоционалните стоки. В становището си до контролния орган той посочва „техническа грешка” при отчитане на наличните бройки в складовата му система като причина да не може да достави всички заявени бройки, а само единствената останала.

Когато търговец не е в състояние да достави предлаганите от него стоки или сходни на тях при обявените параметри и да посочи разумни обяснения за това, е налице нелоялна практика, категорични са експертите на КЗП.

Нелоялна практика е и неспазването на обявения срок за доставка на поръчките, тъй като той често оказва влияние върху избора на потребителя от кого да купи. Именно поради забавяне на пратки електронният магазин Diplomat.bg е станал обект на проверка от страна на КЗП. Контролният орган е сезиран от потребител, чиято поръчка е обработена своевременно, като е изписана за получаване за след две седмици, а е доставена още по-късно – седем дни след тази дата. Търговецът се оправдава с персонален пропуск на служител на фирмата.

В хода на проверката КЗП констатира, че съгласно общите условия на онлайн търговеца покупките следва да пристигнат до седем работни дни след окончателно уточняване на адреса и датата за получаване и свързване на продавача с клиента. Изрично са посочени случаите, в които се допуска удължаване на този срок – при почивни дни или официални празници. В конкретния казус има неоправдано забавяне от около две седмици.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още