IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП: Заведението с такса "желание на клиента" може да бъде глобено с до 3 хил. лв.

Комисията е изискала от търговеца извадка от фискалната памет, за да се види, че действително е начислена тази такса

09:43 | 22.08.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Начисляването на такса “желание на клиента” е нарушение, за което санкцията е от 500 до 3 хил. лева. Ако проверката на заведението, наложило подобна такса, установи това, то може да бъде глобено с до 3 хил. лв. Това каза по БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП Димитър Маргаритов.

Комисията за защита на потребителите проверява заведението в Кранево дали наистина е начислило такса "желание на клиента", съобщи той. 

"Ако се установи, че действително е начислена такса „желание на клиента“, това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително", посочи Маргаритов.

КЗП са изискали от търговеца извадка от фискалната памет, за да се види, че действително е начислена тази такса.

„Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи“, коментира Маргаритов. Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем.

„Извършихме проверка в този обект на принципа „таен клиент“. Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена“, каза още председателят на КЗП.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:04 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още