Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

„Лидл България“: Ключово е да се прецени кои са най-нуждаещите се сектори

Впрегнахме целия си ресурс за осигуряване на логистиката и доставката на стоки, каза в в интервю за bloombergtv.bg изпълнителният директор Милена Драгийска

„Лидл България“: Ключово е да се прецени кои са най-нуждаещите се сектори

Снимка: Bloombergtv.bg

В такива кризисни моменти подкрепата от страна на държавата е изключително важна и необходима. Ключово е обаче да се прецени кои са секторите, които се нуждаят най-много от подкрепа и по-скоро тези, които са жизненоважни за хората и икономиката. Значим сигнал е и държавата да подкрепи „светлите“ бизнеси, каза в специално интервю за bloombergtv.bg Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България".

Още по темата

Тя препоръча освен на конкретни и ясни социални мерки да се наблегне върху подкрепа за осигуряване на стабилност на финансовата система. Това според нея може да стане с прилагането на адекватни механизми за финансово подпомагане на засегнатите сектори, разсрочване на задължения към държавата, както и насърчаване на производството на жизненоважни сектори.

Драгийска е на мнение, че в тези сектори трябва да се предприемат отлаганите структурни мерки в тях, прилагането на нови форми на подкрепа без застрашаване на основни пазарни механизми.

„За мен споделянето на тежестта в конкретни форми е истинската проява на солидарност“, каза главният изпълнителен директор на „Лидл България“.

Драгийска посочи, че търговията на дребно, въпреки че не е сред бизнесите, който са най-пряко засегнати от извънредното положение, също носи последствията на тази ситуация - от резкия скок в потреблението при презапасяване, до ограниченията в пазаруването и намаленото потребление, което икономическата криза носи след себе си.

„За да отговорим адекватно на ситуацията, трябваше да впрегнем целия си ресурс за осигуряване на логистиката и доставката на стоки – така че потребителят да продължава да намира в нашите магазини онова, което е свикнал, и да разчита на същите качествени стоки с оптимално съотношение качество-цена", даде пример с работата в търговската верига, която управлява Милена Драгийска. „Това предизвика сериозно допълнително натоварване най-вече на екипите в магазините, но и на всички колеги по веригата на доставки“, допълни тя.

Тя потвърди, че без допълнителните усилия на партньорите доставчици на стоки веригите трудно биха се справили със ситуацията в резултат на пандемията с коронавирус.

„Кризата доведе и до усложнената ситуация с по-малките български производители, за които спешно трябваше да се предприемат мерки за реализация на тяхната продукция, напомни Драгийска. - Това доведе след себе си много сериозна мобилизация и ангажиране на допълнителни ресурси за координация и планиране на адекватни мерки, осъществяване на контакти с производители, договаряне, реорганизация на логистика и много, много други теми, свързани с осъществяването на тези мерки.“

Тя е убедена, че във взаимоотношения с новите доставчици ще се търси дългосрочност и устойчивост на партньорството.

Драгийска прогнозира, че след спада на потреблението и оборотите ще се наложи по-сериозно преосмисляне на целия план за годината, включително ограничаване на разходи и редица действия в тази посока, които да компенсират поне отчасти икономическите ефекти.

Тя подчерта, че за компанията е важно да продължи да плаща данъците си, да поддържат работните места, да плащат заплати, а потребителите да продължат да избират Lidl за своето ежедневно пазаруване.

Драгийска отговори и на въпроса как би преразпределила бюджета, който отделя държавата за икономиката.

„Разпределението на разходите и особено икономическите мерки за справяне на ситуацията трябва да се консултират с различните заинтересовани страни – синдикатите и работодателите, банковия сектор и бизнеса като цяло", препоръча тя. „Задължително е да се ограничат по смислен начин определени разходи (без да пречат на стратегическо позициониране в бъдеще) и едновременно да се търсят потенциали за стабилизиране на приходната част (при нас - оборотът), за да излезе крайното уравнение“, допълни Драгийска.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Единствената бизнес телевизия в страната Bloomberg TV Bulgaria дава платформа на бизнеса у нас да разкаже за предизвикателствата, с които се сблъсква, като му предоставя и цялата необходима информация за преминаване през период на блокиране на икономиката – добри примери, мерки, актуални срокове и др. Това ще става освен през ефира на телевизията и чрез специалната рубрика на сайта Bloombergtv.bg - „Бизнесът vs COVID-19”.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Унгария постави България в списъка с рисковите страни по отнишение на COVID-19