Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Логото на бранд "България" - уникално, но не съвсем

Българското туристическо лого поразително прилича на това на Киргизстан

Логото на бранд "България" - уникално, но не съвсем

Оставяме на вас да прецените приликите и разликите между двете лога. Снимка: колаж Investor.bg

Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговотосваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.

Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).

Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.

Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.

Още по темата

Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.

Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.

В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".

"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.

Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".

 

 

По статията работиха: автор Елена Калпакчиева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (40)

   1| 2| 3| 4    
0
 
0
 
40
george_tn до: nikol89_
преди 9 години
Няма профилна снимка
поради непреодолимият стремеж към баланс в битието ни, броят на "хейтърите" (критичните и капризните) е право реципрочен на броя на "ловърите" (безкритичните и всеядните).Колкото до регистрацията - наистина няма проблем. Просто нека да се знае от останалите.
0
 
0
 
39
nikol89_ до: george_tn
преди 9 години
Няма профилна снимка
И какво като съм се регистрирала наскоро? Логото си ми харесва. Сега, защото всички се надпреварвате да го лаете и аз ли да не изоставам от глутницата на хейтърите като теб?!
0
 
0
 
38
преди 9 години
Няма профилна снимка
Nikol89_ и larch са се регистрирали тук само заради тази статия!...И се извинявам, че наркох тутманикът баница.
0
 
0
 
37
преди 9 години
Няма профилна снимка
Така е "larch" недоволни винаги ще има. Злобните хейтърчета май няма да се спрат още доста време, защото не те са прибрали паричките от поръчката на това страхотно лого!
0
 
0
 
36
преди 9 години
Няма профилна снимка
Баници и яйца - коментари на хора, които явно не са наясно с дизайна и т.н. Логото си отразява всичко, което трябва да представим на чужденците. Те идват в България заради плажовете, морето и слънцето. Да, разбира се, през зимата и заради планините. Ами като погледнем така нещата, то всичко в логото е ОК. Ама така ще е, ще има озлобление и недоволство, защото някой остана разочарован от факта, че поръчката бе изпълнена от друг, а не от него...

Още от Икономика и политика
Еколози: Много защитени зони са такива само на хартия, а всъщност не се опазват