Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

М. Стефанова: Компаниите засилват повече от всякога социално отговорните практики

Инвестициите на фирмите в бюджетите, свързани с веригата за доставки, са от съществени значение, защото там се синхронизират усилията на всички участници

М. Стефанова: Компаниите засилват повече от всякога социално отговорните практики

Снимка: Getty

Повече от всякога компаниите показват съвсем конкретно с действия, ангажимент и постоянен диалог какво означа корпоративна социална отговорност на практика, какво означава грижа за служителите и за клиентите. Това каза д-р Марина Стефанова, автор и създател на CSR AdviceBox и експерт по корпоративно социална отговорност, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.  

Още по темата

“Всъщност ние бяхме свидетели на много голяма съпричастност и вълна от повишено доверие точно към работодателя като такъв в първите седмици на обявеното извънредно положение. По този начин можеш да разчиташ както на своите колеги, така и на работодателя, че тази криза - здравна, социална и икономическа - ще може да бъде извървяна заедно”, изтъква Стефанова.

Тя обясни че корпоративна социална отговорност означава да се прави бизнес по начин, който не наранява ничий друг интерес - нито на служителите, нито на собствениците, нито на клиентите и на външните партньори, нито на местните общности, в които се работи. 

По думите ѝ повечето компании имат няколко бюджетни пера, свързани с това направление, което се изразява в конкретни теми - опазване и защита на правата на човека, осигуряване на добри условия на труд, подобряване на качеството на обучение на работната сила, мотивационни дейности, които често са в бюджета на отдел човешки ресурси или отдел управление на човешкия капитал. 

“Друго много голямо перо е насочено към подобряване на екологичната устойчивост на компанията. Тук имаме и инвестиции, насочени към облагородяване на външната среда, но на първо място те са свързани с намаляване на вредното влияние или въздействие, ако компанията оказва такова, при извършване на своята обичайна търговска дейност. Също така са важни допълнителните инвестиции от страна на компаниите в бюджетите, свързани с веригата за доставки, защото там те се опитват да синхронизират усилията на една цяла поредица от индустрии, които се грижат за доставките на продуктите и услугите по устойчив начин”, обясни Стефанова. 

Повече по темата - вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Министерството на финансите очаква излишък от над 890 млн. лв. към септември