IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Малко под 1,2 млрд. лв. се очаква да струва магистралата от Русе до Бяла

Пътната агенция пусна обществената поръчка за строителството на две отсечки от магистралата Русе - Велико Търново, вкл. обхода на гр. Бяла

11:07 | 07.12.20 г. 2
<p>
	Илюстрация: <em>Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Илюстрация: Агенция "Пътна инфраструктура"

Почти 983 млн. лева без ДДС, или малко под 1,2 млрд. лева с ДДС, или почти 15,9 млн. лева на км се очаква да струва строителството на отсечката от магистралатата Русе – Велико Търново от Русе до Бяла, вкл. обхода на Бяла.

Това става ясно от обществена поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ за проектиране и строителство на участъка с дължина почти 76 км, съобщават от пресслужбата на Агенцията.

Срокът за подаване на оферти е определен на 21 януари 2021 г. Още не е ясно с какви пари ще се изгражда магистралата. Пътната агенция предложи проектът да бъде включен в следващата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Предвид споровете за многогодишната финансова рамка на ЕС обаче не е ясно кога програмирането ще приключи и програмата ще заработи реално.

Строителство първо в участъка с най-интензивно движение и много катастрофи

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Поръчката обхваща отсечките Русе – Бяла и обход на гр. Бяла.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе – Силистра, и ще достига до гр. Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка при Габрово.

Габаритът на трасето е с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.

На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта с обща дължина близо 15 км, и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново – отсечката, която ще е и най-сложна за изграждане предвид терена. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.

Техническите проекти ще прецизират мястото на всички съоръжения.

В момента първокласният път Русе – Бяла е сред участъците от пътната мрежа с най-интензивно движение и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата се очаква броят на катастрофите да намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

Приоритетен обект

Първата отсечка – от Русе до Бяла, е с дължина малко над 40 км. Тя започва на 3 км източно от Дунав мост при пътния възел Русе – Силистра и завършва непосредствено след пътен възел при 40-ти км на магистралното трасе.

Прогнозната стойност за проектиране и строителство е в размер на почти 536,4 млн. лева без ДДС, или 643,6 млн. лева с ДДС – почти по 16 млн. лева на км.

Обходът на гр. Бяла е с дължина от малко над 35 км и ще завършва при пътния възел с път I-3 Гара Бяла – Плевен. Очаква се строителството му да струва под 446,4 млн. лева без ДДС, или 535,6 млн. лева с ДДС – 15,13 млн. лева на км.

Изграждането на автомагистралата „Русе - Велико Търново“ е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места, посочват от Пътната агенция.

Магистралата „Русе - Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, а оттам и с магистрала „Хемус“, допълват от Агенцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 2
Гари
преди 3 години
Предизборен кьорфишек. Пускат сега поръчката въпреки че осигурено финансиране няма. Понеже до март няма да приключи процедурата за оценка и класиране. После ще оставят следващите да съобщят, че пари няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 4
lyusien
преди 3 години
Дайте я на концесия и държавата ще си спести 1.2 милиарда лв Още толкова ще спести за 30 години за подържане ремонт и реновация на тази магистрала Дайте и магистрала Черно море както и тунела Шипка на концесия и цялата съвременна пътна мрежа на България ще бъде завършена Спестените пари похарчете за възтановяване на второкласната и третокласната пътна мрежа Просто е
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още