Над 2,4 милиона българи обмислят туристическо пътуване или почивка в страната тази зима – за предстоящите празници или за зимния сезон, показва проучване на Gallup International България.
Изводите на социологическата агенция, която е направила анкета по телефона сред хиляда човека в навечерието на зимния туристически сезон, показва, че българските зимни курорти и културно-историческите дестинации са закономерно по-предпочитани от чуждестранните.
Условията за туризъм в зимните курорти в страната като цяло се подобряват, е мнението на българите. СПА или културно-исторически туризъм пък е избиран по-често пред ски и зимни спортове.
42% от българите твърдят, че планират поне едно туристическо пътуване или почивка за зима 2019-2020 г. в България, сочи проучването. 18% посочват, че планират поне едно пътуване през зимните месеци в чужбина. Социолозите констатират, че българските курорти са закономерно по-предпочитани за почивка, отколкото тези в чужбина. Това, разбира се, се дължи на комплексни фактори, сред които основно място заема ценовата достъпност.
Очаквано, българите в активна възраст, финансово по-обезпечените и най-младите заявяват в най-голяма степен, че ще посетят зимните ни курорти.
За 57% от анкетираните туризмът в българските зимни курорти се подобрява като цяло. За 26% това не е така, а 17% не могат да дадат отговор.
Условията за зимен туризъм, които България предлага, са оценени високо от българите – близо три четвърти от всички запитани смятат, че условията за настаняване, инфраструктурата и специализираните съоръжения, които страната ни предлага, са определено добри (27%) или по-скоро добри (46%). 8% от българите са по-скоро недоволни от предлаганите услуги в зимните курорти в страната, а 6% изобщо не са доволни. Останалите се затрудняват да отговорят.
Когато става дума за пътуване по Коледа и Нова година, например, средната продължителност на планирания туризъм в България е пет дни. Изглежда, че празничната почивка в чужбина за онези българи, които могат да си го позволят, ще продължи повече време – средно около девет дни. Това вероятно се дължи и на организираните пакети.
Разбира се, както може, да се очаква, ските остават по-рядко срещаното желание – по-голямата част от онези, които се очаква да пътуват в България, предпочитат да прекарат ваканцията си тази зима по-скоро релаксирайки: в СПА курорт или да посетят културно-историческа забележителност в страната. Заявилите, че планират пътуване за културно-исторически, СПА, винен или друг вид туризъм са близо три пъти повече от тези, които планират да отидат на ски или друг вид зимен спорт. Това отново може да се свърже и с ценовата достъпност на любителското практикуване на зимен спорт.
Независимо къде и как ще почиват мнозинството от българите, които планират зимна ваканция, заявяват, че ще отделят около 1000 лева за нея. Разбира се, като цяло, планираното в началото на сезона пътуване е и част от желанията на българите. Дали и доколко те се изпълняват, ще бъде проверено в следващи изследвания, посочват социолозите на „Галъп интернешънъл“, които заедно с Националния борд по туризъм, периодично проучват нагласите на българите по теми, свързани с туризма.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.