IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 96 милиона яйца ще боядисат българите за Великден

Домакинствата ще похарчат средно 162 лв. за празника

17:10 | 03.04.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Над 96 млн. яйца ще боядисат българите за Великден, като една трета от тях ще са в традиционния червен цвят. Това показва независимо проучване на маркетинговата агенция Pragmatica, поръчано от Starcom България, информира компанията.

46,6% от анкетираните българи обвързват плановете си за Великден с фамилията или семейството, което категорично категоризира празника като семеен.

Към тях можем да добавим и семействата, които ще празнуват в по-тесен домашен кръг, само деца и родители (39,8%) и тези, които ще празнуват с по-възрастните членове на фамилията (5,9%). 

От типичните за Великден храни най-консумирани се оказва, че ще са козунакът (96%) и яйцата (94,9%).

Проучването сочи още, че домакинствата ще се снабдят с яйца предимно от супермаркетите (51,5%). Немалка част обаче ще сложат на трапезата си и яйца, които ще са домашно производство (29,5%) или от фермерски базар/био магазини (19,1%).

	великден, великден,

Източник: Pragmatica, Starcom

Една от основните теми за Великденските празници е козунакът като 68,2% планират да си го купят. Ръчно омесените козунаци в домашна обстановка ще са чувствително по-малко (30,7%), което не е изненадващо предвид трудоемкото им приготвяне. Само 1,1% категорично няма да консумират от традиционния продукт.

След традиционни храни за празника като козунака, яйцата и агнешкото месо се нареждат шоколадовите зайци и фигурки (40,7%). Това е сравнително нова тенденция за България, която добива все по-голяма популярност и у нас.

„И тази година производителите на готови козунаци ще се радват на добри приходи“, коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България.

Що се отнася до пътуването по време на почивните празнични дни, почти една трета от запитаните посочват, че имат планове да пътуват предимно в рамките на страната. Личният автомобил (81,1%) ще е основното превозно средство, с което ще се придвижват, близо 16% ще изберат да пътуват с влак или автобус и само 4,3% ще пътуват със самолет за празничните дни.

В проучването е включен въпрос за интернет потреблението през различни видове устройства. Тук резултатите показват, че потреблението на интернет през смартфон е сходно с това през лаптоп, 37,7% и 38,9% съответно. Тази тенденция не е изненадваща предвид нуждата от интернет в движение.

----
Starcom е международна медийна агенция, част от семейството на комуникационната група Publicis One. Агенция Pragmatica специализира в областта на маркетинговите изследвания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още