Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

НАП и бизнесът се обединиха за фискализация в електронната търговия

Новият модел на отчетност трябва да е облекчен, бърз и удобен начин на отчитане на оборотите, твърдят данъчните

НАП и бизнесът се обединиха за фискализация в електронната търговия

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Национална агенция за приходите (НАП) и работодателските и браншови организации ще предложат до края на януари механизъм за софтуерна фискализация в електронната търговия, съобщиха от ведомството.

Днес работна група, създадена от приходната агенция,  обсъди с бизнеса механизъм за алтернативна фискална отчетност за електронните магазини. 

Още по темата

Сред дискутираните въпроси е и това дали НАП да бъде фискален оператор или да има посредници в процеса.

Данъчните и бизнеса са обсъдили и изчисляването на разходите и ползите за бизнеса, както и методът на криптиране и защита на данните, подавани към НАП чрез интернет.

От краткото съобщение на данъчните не става ясно какви договорки са били постигнати, както и дали ще има нови промени в Наредба Н-18.

Приходната агенция посочва единствено, че според тях новият модел на отчетност трябва да е облекчен, бърз и удобен начин на отчитане на оборотите. Софтуерната фискализация, освен да е лесна и евтина за ползване от бизнеса, се очаква да намали фискалните щети в този сектор.

Припомняме, че за електронните магазини задължителното издаване на хартиени касови бележки от фискални устройства отпадна още в началото на миналата година. От тогава продажбите се отчитат и регистрират чрез "издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност". 

Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения от НАП алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация на данъчните. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.

По статията работи: Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

3
 
3
 
2
zelka007 до: Solar Power
преди 5 месеца
няма начин едни да плащат за всичко дето се сетиш , а други да се скатават в зоната на здрача ... :))) ... сървърите ако искаш в папуа нова гвинея си ги закарай , на мястото на сделката ще ти пукат ушите както на всички други ... това е идеята на промените . и съм с две ръце "за" да не може всеки дето изкарал един курс за sql и c++ да пише фискален софтуер ...
2
 
4
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Стига измисляхте глупости с които никак не помагате на бизнеса ! Напротив всеки ще предпочете накрая да си регне една фирма онлайн в Холандия, да си направи хостинг сървърите там и директно ще си плаща данъците там вместо тука да обикаля и да се чуди какви документи да попълва ........ и кои фирми да наема да му пишат софтуера ..... Налагайте си простия 10% данък и не се занимавайте с глупости. Пускайте си хората на проверки и това е ... НЕ мъчете бизнеса защото той ще избяга ! Вдигнахте заплатите на бюджетарите и сега няма кинти нали :) ?

Още от Икономика и политика
Започва изплащане на неразплатени строителни дейности към фирми