IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нискотарифните превозвачи засилиха туристическия поток към София

За 2017 г. се очаква гостите на столицата да стигнат 2 млн.

15:23 | 07.12.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Нискотарифните превозвачи са един от факторите туристическият поток към София да расте. Това заяви Иво Маринов, директор на общинско предприятие "Туризъм" към Столична община. Той бе един от участниците във форума Sky Day 2017, организиран в Международния ден на гражданската авиация - 7 декември.

През първите 10 месеца на 2017 г. туристите в София са се увеличили с 11%, а нощувките - с 14% спрямо същия период на 2016 г. За тази година се очаква туристите на столицата да стигнат 2 млн., посочи Иво Маринов.

„Причините са комплексни. Голямо значение имат полетите на нискотарифните компании към Летище София, но пък те не биха имали същия ефект без направените инвестиции от страна на Столична община в благоустрояване, спортна инфраструктура, разкриване на културно-историческото наследство, маркетинга и рекламата на града“, каза той.

Около 70% от туристите в София са пристигнали със самолет, посочи Маринов. 

Българското председателство на ЕС догодина по думите му ще увеличи гостите на града с 25 – 35 хил.

Увеличават се както организираните туристи, така и индивидуалните – заради нискотарифните полети към София, заяви и д-р Даниела Стоева, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти (АБТТА) и управител на "Тандем Травел". През 2018 г. посетителите по линия на европредседателството според нея са трети фактор на пазара.

„Ще имаме доста предизвикателства, защото в първите шест месеца на годината ще има голяма концентрация на туристопотока, особено в месеците май – юни, които са основни за туризма. За съжаление, сезонността всяка изминала година все повече се концентрира и от средата на май до края на юни положението е много сериозно“, допълни тя. 

Проблемът със сезонността трябва според нея да се обсъди на ниво бранш и да се въведе по-голяма сезонност при ценообразуването.

Едно от предизвикателствата сега са посещенията в по-малки музеи като Боянската църква, към която интересът е много голям. „Тук сме неподготвени и Националният исторически музей трябва да предприеме мерки, този сезон имаше доста неприятни инциденти – туристи да се карат и да се бият кой ще влезе пръв в Боянската църква. Трябва да помислим и за опазването на това културно наследство“, заяви Даниела Стоева.

По думите й особено посещавани са храмовете „Света София“ и „Александър Невски“, голям интерес има и към Софийската опера. За по-младите туристи пък има турове за разглеждане на графитите като част от съвременното изкуство.

„Повишен е интересът към София, което преди не се е случвало, посетителите остават по 4 – 5 дни“, заяви Даниела Стоева.

Развитието на туризма според нея допълнително ще бъде стимулирано от домакинството на Пловдив като европейска столица на културата през 2019 г.

Запитан за инфраструктурата на Витоша, Иво Маринов каза, че там ситуацията зависи от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) и приемането на общ устройствен план на планината. Столична община осигурява транспорта към Витоша и зимно почистване, допълни Маринов.

По думите му има планове метрото да стига до началото на кабинковия лифт, но това зависи от намирането на финансиране и е перспектива, за която може да се говори, след като приключи работата по третия метродиаметър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още