Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Новата стратегия за малките и средни предприятия си поставя 3 стратегически цели

Документът, който ще действа в периода 2021-2027 г., залага на насърчаване на високотехнологичните индустрии и зеленото предприемачество

Новата стратегия за малките и средни предприятия си поставя 3 стратегически цели

Снимка: архив Ройтерс

Три стратегически цели се поставят с новата стратегия за малките и средни предприятия за 2021-2027 г. Документът, изготвен от Министерството на икономиката с финансиране от Европейската комисия (ЕК), е публикуван за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg. Крайният срок за подаване на становища е 20 февруари.

Първата цел е повишена конкурентоспособност на малките и средни предприятия в България. Втората е специализация във високотехнологични производства и интензивни знания и услуги, а третата – регионално равенство.

Авторите на документа изтъкват, че той е изготвен на базата на анализ на състоянието на малките и средните предприятия в България в периода 2008–2018 г. и заключенията от шест регионални консултации в регионите за планиране с представители на бизнеса, местните власти и други заинтересовани страни, както и допитвания и интервюта.

Малките и средни предприятия са основни участници в българската икономика със значителен принос за общото икономическо и социално развитие в страната. През 2018 г. делът на заетите лица в българските малки фирми е 75,7% (докато този дял средно за ЕС е 66,6%), изтъкват от икономическото министерство. Добавената стойност, генерирана от малкия бизнес, представлява 65,3% от добавената стойност в общата икономика в сравнение със средно за ЕС от 56,4%.

Конкуренция

Малките и средните предприятия се сблъскват с все по-силна конкуренция в световен и регионален мащаб, поради което ключово значение за успеха им имат преди всичко тяхната гъвкавост, иновативност и подходът им за развиване на знания и умения, посочва се в проекта.

Броят на конкуриращите се предприятия както за съществуващи, така и за нови пазари нараства постоянно, едновременно с което се променя непрекъснато и търсенето на пазара. Същевременно, предпочитанията на потребителите и пазарните стандарти стават все по-комплексни и се превръщат във все по-големи предизвикателства, а скоростта на промените увеличава натиска върху предприятията, допълва се в документа.

В този смисъл преминаването към високотехнологични производства би дало предимство на българските малки и средни предприятия.

Предприемачество

Министерството на икономиката признава, че има необходимост от мерки за подпомагане на предприемаческата екосистема, която да насърчава конкурентоспособността, растежа и развитието на дребния бизнес и да спомага за преодоляване на регионалните различия.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Боряна Димитрова: Всеки четвърти смята, че изборите ще бъдат манипулирани