IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

О. Донев: Съществен проблем за родните компании е недотам добрият имидж на България

Според председателя на Съвета на директорите на Софарма с отварянето на пазарите делът на българските производители на лекарства е намалял

08:44 | 14.11.18 г. 3
О. Донев: Съществен проблем за родните компании е недотам добрият имидж на България

Ако България имаше обща икономическа визия и всички компании се обединяваха зад нея, то развитието им на пазара щеше да е много по-лесно. Това заяви Огнян Донев, председател на Съвета на директорите на Софарма, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Според Донев друг съществен проблем за родните компании е и недотам добрият имидж на България в някои държави.

„Ако германско дружество навлезе на някой пазар, то всички предполагат високо качество и много точни хора. Не е сигурно дали конкретната фирма ще е такава, но това се приема по презумпция. Ние сме от Балканите обаче и разбиранията от нас не са такива“.

Донев посочи, че с отварянето на пазарите и достъпа до международни продукти делът на българските производители на лекарства е значително намалял, като към момента той е не повече от 8% на пазара в България.

За „Софарма“ най-голям пазар остава руският, като той се развива с добри темпове, коментира гостът и добави, че компанията е предимно производител на генерични лекарства.

„След 20 години патентна защита един медикамент се предлага на пазара под друга търговска марка и при много по-достъпни цени. Знае се кога е датата, на която патентът изтича, така че следващият продукт трябва да е готов преди нея. В деня на изтичането ѝ той се появява на пазара“.

Според Донев родното производство е изключително важно, тъй като то е дисциплиниращ фактор за чуждестранните компании на пазара, по който те се ориентират за цените, на които да предлагат продуктите си.

Донев посочи, че за успешното налагане на един продукт са необходими комплексни решения, свързани с качеството, рекламата, цената му и пр.

Гостът отбеляза, че в управлението на компания с хиляди служители най-важен остава човешкият фактор. Мениджърството не е нещо закостеняло и трябва да се променя, добави той.

Целия разговор вижте във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 1
happystorry
преди 5 години
Какъв е имиджа на Софарма? Имидж на една голяма успяла българска частна фирма. По скоро фирмим като тази дават на БГ добра репутация, докато корупцията ни разваля имиджа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 3
khao
преди 5 години
ние се сещаме, но той се прави на разсеян по обясними причини :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 5
frei1974
преди 5 години
Що не се сещаме че имиджа на държавата до някаква степен се дължи и на Имиджа на Собствениците на големите компании като примерно Софарма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още