Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Обмисля се нов регламент за превоза на туристически групи в малки бусове

Целта е изсветляване на сивия сектор, превърнал се в нерешим проблем през годините

Обмисля се нов регламент за превоза на туристически групи в малки бусове

Снимка: Pixabay

Регламентира се превозът на малки туристически групи в превозни средства тип 8+1 с цел изсветляване на този сив сектор, превърнал се в нерешим проблем през годините. Законодателната инициатива е на служебния министър на туризма Стела Балтова.

Още по темата

И досега многобройните нерегламентирани превози поставят туроператорите и хотелиери в ситуацията на нарушители и бизнесът се нуждае от правилната му регулация, посожчват от Министерството на туризма.

През последните два месеца са проведени четири работни срещи – една на ниво министри и три – на ниво заместник-министри и експерти, в тясно сътрудничество между министерствата на туризма и на транспорта, информационните технологии и съобщенията. 

От министерството посочват, че през последните години пазарът все повече наложи пътуването в малки групи и бутикови туристически продукти, като тази тенденцията се наложи още повече в обстановката на световната пандемия с коронавирус. Като отчита тенденцията, както и желанието на бизнеса за легитимиране на този вид транспорт, Министерството на туризма смята, че е назрял моментът за законодателни промени, тъй като пътуването в малки групи и на индивидуални туристи с автобуси е напълно нерелевантно и неприложимо. Освен това е и напълно неекологично и оставя голям въглероден отпечатък, което също е фактор, на който съвременният турист обръща внимание при избора на дестинация.

Сред обсъжданите идеи са въвеждането на задължителна застраховка на пътниците, гаранции чрез наличието на набор от задължителни документи, че шофьорът извършва именно превоз на организирана туристическа група, въвеждането на допълнителен изпит по подобие на тези за таксиметрови водачи, наличие на договор с туроператор и др.

В България има около 50 хиляди автомобили тип 8+1, от които 20 хиляди са притежание на юридически лица.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 25 септември