Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Омбудсманът изпрати на депутатите списък с най-големите проблеми на гражданите

Най-голям дял от всички получени жалби в институцията са свързани с нарушени потребителски права

Омбудсманът изпрати на депутатите списък с най-големите проблеми на гражданите

Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати в парламента писмо, в което припомня на депутатите, че има важни въпроси от тяхната компетентност, които спешно трябва да бъдат решени.

Общественият защитник е изпратил резюме на годишния доклад на институцията (внесен на 31 март 2021 г. в Народното събрание) до председателя на 45-ото Народното събрание Ива Митева и председателите на шестте парламентарни групи – ГЕРБ-СДС, „Има такъв народ“, „БСП за България“, ДПС, „Демократична България“ и „Изправи се! Мутри вън!“, за да ги запознае с проблемите на гражданите, обърнали се за помощ към институцията през изминалата година.

През 2020 г. над 13 500 души са подали жалби до омбудсмана, а над 60 хил. души са получили съдействие и подкрепа.

В придружителното писмо към резюмето доц. Ковачева обобщава най-важните теми от жалбите на хората и призовава народните представители да синхронизират дневния си ред с този на гражданите. За пример Ковачева дава жалби за нарушени изборни права и необходимостта от промяна на разпоредбите в Изборния кодекс. 

Още по темата

На следващо място тя посочва и острия проблем с домашното насилие и припомня, че нееднократно го е поставяла на общественото внимание, но той все още не е намерил своето ефективно законодателно решение.

Тя обръща внимание и върху необходимостта от изграждане на модерна система за детско правосъдие. Реформата на детското правосъдие в България продължава да е в начален етап, подчертава омбудсманът.

Ковачева отбелязва, че най-голям дял от всички получени жалби в институцията са свързани с нарушени потребителски права. Сред тях най-многобройни са жалбите за лошо качество на ВиК услугите в страната.

Тя обръща внимание и на жалбите на гражданите от неправомерните действия на колекторските фирми и фирмите за бързи кредити.

„Нееднократно категорично съм заявявала позиция, че материята, свързана с колекторските фирми и фирмите, предоставящи на гражданите т. нар. бързи кредити, следва да бъде обект на цялостна законова регламентация, обхващаща дейността по извънсъдебно събиране на задължения и правилата за прехвърлянето им, както и на засилен контрол с цел недопускане на нарушения и гарантиране правата на гражданите“, твърди Ковачева.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
България е предпоследна в ЕС по иновации