IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Опитът от 90-е на семейния бизнес в България го прави уверен в сегашната среда

Фамилните бизнеси в България вече имат изградени традиции, каза Диана Николаева, съдружник в отдел „Стратегия и сделки“ за EY Bulgaria

20:19 | 27.04.22 г.
Опитът от 90-е на семейния бизнес в България го прави уверен в сегашната среда

Голяма част от семейните фирми в България са създадени през 90-е години в много тежки условия и този опит ги прави уверени въпреки настоящата инфлация и геополитическите сътресения. Това коментира Диана Николаева, съдружник и лидер на отдел „Стратегия и сделки“ за EY Bulgaria, Северна Македония, Албания и Косово, в ефира на предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Николаева е един от създателите на третото издание на Книгата на семейния бизнес в България, в която се разказват историите на 10 семейни компании от първо лице. Според нея семейните фирми в България могат да се похвалят с дългосрочна визия, добре изградена система на корпоративно управление и успех на международния пазар.

„Голяма част от фирмите, с които се срещнахме, са създадени в изключително трудната инвестиционна обстановка на 90-е години. Те са минали през невероятни обрати в развитието на бизнеса си, но винаги са имали дългосрочна перспектива и са изградили доверие при взаимоотношенията си с партньори и клиенти. Разказването на техните истории е много поучително и се надявам да допринесе за възпитаване на следващото поколение предприемачи“, каза тя.

По думите й семейните фирми у нас са напълно наясно с предизвикателствата на сегашната среда - като ускоряващата се инфлация и високите разходи - но не са особено притеснени. „Те се чувстват подготвени психически, защото са минали през много по-сложни периоди“, смята тя.

Фамилните бизнеси вече имат изградени традиции и в тях се усеща компонент на емоционална стойност за собствениците.

Според събеседника е трудно да се определи какъв процент от брутният вътрешен продукт (БВП) представляват семейните фирми, но отбелязва, че „те са гръбнака на устойчивия бизнес в България, а и по света, защото има приемственост и дългосрочност. Това са най-важните компоненти, които искаме да виждаме в икономиката. Фирмите все още имат големи амбиции и мечти, което осигурява растежа на тези компании и съответно растежа на икономиката в България“, посочи гостът.

Целия коментар може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:57 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още