IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Остават 80 дни регистрираните по ДДС фирми да обновят касовите си апарати

Софтуерът се декларира в НАП от всеки търговец до края на май, като до момента в списъка има 3 софтуера, а други 19 са в процедура по заявяване

11:51 | 08.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Регистрираните по ДДС търговци имат 80 дни да сменят софтуера за управление на продажбите си в търговските обекти и касовите си апарати, припомнят от Националната агенция за приходите (НАП). Срокът за регистрираните по ДДС търговци е 31 март 2019, а за фирмите без ДДС регистрация – до края на юни 2019 г.

Данъчните припомнят още, че с промени в законодателството от 1 април 2019 г. се забранява едновременната употреба на касов апарат и софтуер, управляващ продажбите в един и същи обект, без софтуерът и касовият апарат да са свързани и софтуерът да отговаря на новите изисквания в наредба Н-18/2006г. Въвежда се изискване софтуерът задължително да управлява всички фискални устройства или принтери. Едновременно с това са въведени и нови изисквания към касовите апарати, като всяка касова бележка трябва да има отпечатан QR код и данни за нея да се подават към сървърите на НАП в реално време. Новите правила забраняват издаването на т.нар. служебни бонове. 

От приходната агенция съветват всеки търговец, който ползва софтуер за управление на продажбите, да се свърже с производителя му и да провери дали той ще бъде доработен съобразно новите правила. Производителите на подобен софтуер, от своя страна, са длъжни да декларират съответствие на продуктите си с променените законови изисквания, като публичен списък на софтуерите е достъпен на Портала за електронни услуги на НАП на адрес https://inetdec.nra.bg/.

До момента в списъка има 3 софтуера, а други 19 са в процедура по заявяване. Търговците, регистрирани по ДДС, ползващи софтуер за управление на продажбите, са длъжни да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер и данни за неговия производител. Това ще става единствено по електронен път с електронен подпис чрез електронна услуга, достъпна на сайта на приходната агенция.

Допълнителна информация за промените е достъпна в специално създадената рубрика на сайта на НАП  и на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.

„Важно е всеки търговец да се свърже с производителя на софтуера за управление на продажбите и производителя на фискални устройства, които използва, за да обсъдят техническите изисквания и необходимите промени. Срокът е изпълним, ако не се чака последният момент“, каза заместник-изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров, цитиран в прессъобщение от ведомството.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:24 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още