IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Палмови мазнини и вода в популярни марки масло установи изследване

Част от веществата са сложени в нарушение на законодателството, твърдят от асоциация "Активни потребители"

16:44 | 29.09.14 г. 1
Палмови мазнини и вода в популярни марки масло установи изследване

Производители влагат в маслото немлечни мазнини, вода и технологични добавки в нарушение на законодателството. Това е установило изследване на Българската национална асоциация "Активни потребители", което е обхванало 15 от най-популярните на пазара марки масло, съобщи БТА. Тестът е направен в две независими лаборатории.

Обект на проучването са били следните търговски марки: полско масло "Mlekovita", Fine Food, Deutsche Markenbutter (Rostar BG), Horeca, масло смес "Хранинвест", Филипополис, Kitchen Butter, Fine Life, краве масло "Хранинвест", Alpenbutter "Meggle", Домлян, LACRIMA, Родопея, MILTEX и „Верея“.

При четири от изследваните проби е установено нерегламентирано влагане на заместители на млечната мазнина.

Заместителите най-често са твърди растителни масла, например палмово масло, което от години се ползва в производството на сирене.

Съществуват обаче подозрения и за използването на хидрогенирани отпадъчни мазнини, свинска мас и др., което е незаконна и вредна търговска практика, посочват от асоциацията.

При някои проби процентът на немлечните мазнини достига 75%. В останалите проби, където е установено това нарушение, то варира между 10 и 50%.

При пет от пробите е установено значително по-ниско съдържание на мазнини спрямо посочените на етикета.

Друга лоша практика, която е установило изследването, е наличието в кравето масло на повече вода от обявеното. При пет от пробите е отчетено несъответствие между посоченото на етикета и реалното съдържание на вода в маслото, като при част от пробите то е значително.

По-високото водно съдържание влошава качеството на продуктите, намалява срока им на трайност и повишава вероятността от развитие на патогенни микроорганизми.

Освен това водно съдържание над 25% означава, че е почти сигурно наличието на технологични добавки -влагозадържащи вещества, в продуктите, което е недопустимо, посочват от асоциацията. При пет от марките водното съдържание не е било посочено на етикета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 9 години
Да живей капитализма! Дойче маркенбутер! Кичен бутер! Алпенбутер Мегле! Юропейска стока! Куче влачи рейс! Хахаха...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още