Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Пазарът на велосипеди в България има голям потенциал за развитие

С инфраструктурата за колела ще се увеличат и велосипедистите, прогнозира Галин Бонев, основател на Елджой

гледано: 1997   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Предимствата на електрическия велосипед са, че може да се придвижвате много бързо в градска среда и с лекота да преодолявате големи разстояния и големи наклони. Това каза Галин Бонев, основател на "Елджой", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването "Бизнес среща".

"В градове като Амстердам и Копенхаген около 50% от градските пътувания са с велосипед. В София е едва около 2% към момента и има много голям потенциал за развитие. Но това ще дойде с развитието на инфраструктурата. Ако няма инфраструктура, няма как да очакваме хората да се качат на колело", смята той.

Според Бонев ниският процент на хората, които се придвижват с велосипед в България, се дължи на комбинация от липса на условия и манталитет.

Още по темата

"Но няма човек, който да се качи на велосипед, особено електрически, и да каже „не ми харесва“ и "това няма приложение за мен"", категоричен е Галин Бонев.

По думите му стандартните електрически велосипеди, които вече се продават от компанията, са достъпни.

"Цените им започват от 2000 лева и стигат до 4000 лева. Според мен това е достъпна цена, тъй като един хубав смартфон струва около 2000 лева. Пък и това е алтернатива на автомобила. Ако човек иска да си остави автомобила и да се придвижва в града с велосипед, всъщност ще спестява много разходи – няма такси за паркиране, няма застраховки, инвестицията е много по-малка, няма поддръжка" посочи предимствата при предвиждането с велосипед основателят на "Елджой".

Галин Бонев разкри как с приятели интересът му към екологичното возило се е превърнало в бизнес.

"Започнах сам, а после се присъедини мой приятел, който се занимаваше с електрическата част. После и други приятели се присъединиха като съдружници. Така лека-полека повярваха в идеята и видяха, че има интерес от клиенти. След първите продажби е сравнително лесно. Най-трудно е да намериш първия клиент", сподели той и посочи, че в България най-много клиенти има в София, тъй като там  има най-голяма нужда от такъв тип превозно средство.

"Изнасяме велосипеди за по-малки пазари като Великобритания, Румъния и Австрия. Много сме предпазливи да не предизвикаме прекалено голям интерес, на който не можем да отговорим с производството. Балансът е много деликатен между всичко това", коментира Галин Бонев.

Кои са последните тенденции на пазара на велосипеди?

Вижте повече във видеото!

По статията работи: Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

0
 
8
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Никакъв потенциал с тоя автомобилен трафик . Не може и двете неща едновременно или казвате - да сложим едни еко-такси да оредеят наполовина . Тогава има потенциал , но той е потенциален .

Още от Икономика и политика
Защитата на търговската тайна липсва в българското законодателство