Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Петя Аврамова поиска актуализация на тол таксите и повече пътища в системата

Приходите от пътните такси за тежкотоварния превоз у нас надхвърлят 111 млн. лв., изтъкна министърът на регионалното развитие и благоустройството

Петя Аврамова поиска актуализация на тол таксите и повече пътища в системата

Снимка: БГНЕС

За актуализация на тол таксите и за повече пътища, обхванати в системата, се обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Пред депутатите от ресорната парламентарна комисия тя допълни, че това трябва да стане след коронакризата, съобщава БНР. 

Още по темата

„Посоката, в която трябва да мислим, трябва да бъде основните пътни артерии, които се ползват от тежкотоварния трафик, да бъдат включени в обхвата. Също така трябва да помислим и за тарифата“, изтъкна Аврамова.

В момента в обхвата на тол системата попадат единствено магистралите и първокласните пътища, а голяма част от тежкотоварния трафик преминава и през второкласната пътна мрежа, уточни Петя Аврамова. Близо година след въвеждането на тол системата у нас приходите от пътните такси за тежкотоварния превоз са над 111 млн. лв., а общият приход от електронното таксуване - тол такси и винетки, е над 770 милиона лв., допълни Аврамова.

Тя съобщи още, че на 26 свлачища предстои да бъдат поставени електронно-измервателни системи за наблюдение и превенция. Близо 2200 са свлачищата в страната, 830 от които активни, уточни тя.

„През 2020 г. на 231 от регистрираните свлачища е направен мониторинг, а 225 от свлачищата имат монтирани контролно-измервателни системи. Това, което предвиждаме, освен тези 26 броя контролно-измервателни системи е да направим пилотно и монтаж на датчици на големи скални масиви“, информира още министърът.

Според Аврамова, за разлика от свлачищата, срутища като тези от последните дни, затворили магистрала „Струма“ и пътя край село Елисейна, е трудно да бъдат предвидени.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
1
 
5
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Министърката да е чувала за алтернативни маршрути които са безплатни.....
0
 
2
 
4
Grosss до: дядя Вова
преди 8 месеца
Така е по принцип едно на мене,две за тебе и каквото остане за пътищата.Как така едно време само с винетки ги поддържаха а сега прибавиха и тол такси и пак не им стигат?
0
 
2
 
3
преди 8 месеца
Няма проблем обаче да има N посредника да събират яка комисионна за винетки! Що същите фирми пращат и работници да помагат по тая скъпотия. Или не?
2
 
0
 
2
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Подръжката на пътищата е доста скъпа. На един километър магистрален път излиза между 15-20 милиона лева с всички атрибути интелигентни системи /информационни табла, цветни знаци за скорост и сервизни центрове за отдих/. Ремонтите също са скъпи защото се стърже до земя и се прави от начало. Това осигурява качество и работни места. От предвидените 1 - 1.5 милярд са събрани 721 милионна просто няма как да стигне за всички включително и за тези който не си плащат. Изградено беше околовръстното в София. Там не се разбра държавата плаща , а няма винетки. Стигна се до протести. Сега защо не стига парите. Ако един плаща , 7 милиона не плащат чудим се защо по два пъти. НЯМА ПАРИ ГОСПОДА ЗАТОВА ПО ДВА ПЪТИ. Много фирми въведоха такса за Устройство 3.30 лв. Очакваме държавата също да въведе за товарни коли и автобуси. Очакваме разделяне на лиценза за товарни превози автобуси да бъде разделен на превозвачи и собственици. Да но господ даде сили и ум да се изравним с САЩ по тези работи.
0
 
5
 
1
преди 8 месеца
Защо за едно и също нещо се плаща няколко пъти?

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 26 октомври