Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Петър Славов: Горанов умишлено скри кои фирми държат данъчните складове

КЗК не пожела да изчака отговора от финансовото министерство, преди да обяви становището си, твърди бившият депутат

Петър Славов: Горанов умишлено скри кои фирми държат данъчните складове

Трайчо Трайков (вляво) и Петър Славов (вдясно). Снимка: "Нова република"

Информацията за това кой държи данъчните складове за горива в България не беше бавена, тя целенасочено беше скрита от бившия финансов министър Владислав Горанов. Това заяви Петър Славов от „Нова република“ в ефира на bTV.

Повод за изказването му е вчерашната информация, че „Лукойл Нефтохим" и "Лукойл България" притежават близо 92% от данъчните складове за бензин и 82% за дизела. Това показаха данни на Министерството на финансите за 2015 г., предоставени на "Нова република“. От формацията получиха данните след решение на Върховния административен съд (ВАС), с което съдът задължи финансовото ведомство да оповести публично чия е собствеността на данъчните складове.

„Няколко пъти като народни представители в миналия парламент сме питали кой контролира данъчните складове, тъй като в България вече и децата разбраха, че за да търгуваш с горива, трябва да имаш достъп до данъчен склад. Тъй като тогавашният финансов министър (Владислав Горанов, бел. ред.) отказа да ни отговори неколкократно в парламента, ние се видяхме принудени като граждани да заведем съдебно дело“, каза Славов. Той добави, че победата в съда е изключително важна именно защото е заведен граждански иск.

„Всеки гражданин, когато му се откаже обществена информация, може да съди съответната администрация, съответния недобросъвестен министър и по съдебен ред да го принуди да предостави тази информация“, обясни той.

Още по темата

По думите му оповестените вчера цифри са смущаващи „Това, което знаехме към 2011 г. от сходна информация, която тогава е била поискана и получена, е, че 80% от тези данъчни складове се контролират от две дружества. Това, което не знаехме, е какво се случва след това. Предупреждавахме, че вероятно ситуацията се е влошила, а това води до допълнителен контрол, допълнително затрудняване на достъпа до пазара на горива на конкуренти, освен за най-големите участници – същите тези, които бяха разследвани за картел от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК)“, заяви Славов.

Той допълни, че за 2016 г. няма информация и призова отново новия финансов министър да бъде попитан официално за собствеността на данъчните складове за горива през 2016 г.

Според него е напълно реално нещата да се влошили и цифрите да са се доближили още повече до 100%. По думите му и други фирми притежават складове, но тяхното участие е толкова незначително, че не могат да влияят на достъпа до пазара на горива.

Цените у нас са непазарни и трайно по-високи от средноевропейските, категоричен е Славов.
Той добави, че КЗК не е пожела да изчака отговора от финансовото министерство преди да обяви становището си, че няма картел на пазара на горива, въпреки че е било ясно, че данните ще бъдат предоставени тези дни. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
0
 
3
преди 3 години
Няма профилна снимка
Който държи данъчните (акцизните) складове, може да контролира пазара като определи високи такси за достъп за конкурентните търговци, те не са регулирани. Достатъчно е да поиска 2-3 цента на литър на ден.
1
 
3
 
2
преди 3 години
Of )2

За да може някои експерт да каже как зависи цената на горивата от престоя в данъчен склад трябва да има данни от този склад Те не казват на кого са собственост тези складове камо ли да дадат данни от него Но по важното е че които държи монопола в тези складове може да влияе върху цената и по други начини освен наемаКакви са тези начини ще ти ги каже Славов
7
 
4
 
1
преди 3 години
Няма профилна снимка
Някой експет няма ли да се изкаже какъв процент (може и в стотинки на л.) от цената на преработеното (готово за консумация) гориво зависи от престоя му в данъчен склад, за да разберем дали тази ингормация е изобщо релевантна?

Още от Икономика и политика
Болниците - относително готови за пандемията