Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Пловдив поиска да стопанисва летището, но засега няма план за управлението му*

Това решение е необяснимо, твърди опозицията в Общинския съвет

Пловдив поиска да стопанисва летището, но засега няма план за управлението му*

Източник: Bulgaria On Air

Община Пловдив поиска да е собственик на летището в града и активите му, но засега няма конкретна стратегия за бъдещето му. Решението общината да поиска собствеността от държавата бе гласувано вчера от общинския съвет и противопостави мнозинството от ГЕРБ срещу опозицията. Всичко обаче зависи не от местната власт, а от транспортното министерство, което обяви концесия за летището.

През март китайската компания HNA Group бе определена за концесионер на летище Пловдив, а впоследствие според информация в медиите се отказа. На второ място в процедурата бе класиран "Консорциум Летище Пловдив", в който участват "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК.

„Ние искаме дружеството с активите“, заяви пред Investor.bg заместник-кметът Розалин Петков. Той бе категоричен, че общината има финансова възможност да стопанисва летището, но призна, че  няма капацитет да управлява толкова специфична дейност. Затова той не изключва възможността, ако общината стане собственик, пак да се търси концесионер.

По думите на заместник-кмета летището реализира разходи за 4 млн. лева годишно и приходи за 3 млн. лева, като според него има възможност приходите да се увеличат.

„Тъй като нямаме екип, може да подготвим концесия“, каза той. 

Още по темата

Розалин Петков категорично отрече намерението на общината да е свързано с продажби на терени. „Това е изключено, искаме Летище Пловдив да се развива“, каза той.

Ясен Михайлов, член на транспортната комисия от ГЕРБ в общинския съвет, заяви, че общината има капацитет да управлява летището.

„Не се отказваме от концесията, изразяваме желание да придобием и управляваме“, обясни той. Ако общината придобие летището, тепърва ще се решава дали да бъде обявена концесия, това ще бъде решено след анализ, каза общинският съветник и припомни, че решението за собствеността ще бъде взето от министъра на транспорта.

Според Михайлов, ако общината придобие терените, тя ще има възможност да подобри обществения транспорт към аеропорта.

„Даваме сигнал към бизнеса и хората, че летището трябва да работи нормално“ - така той обясни решението на Общинския съвет.

Според общинския съветник от БСП Иван Петков общината няма финансова възможност да поддържа аеропорта и миналата година не си е изпълнила заложените инвестиции в капиталовата програма.

„За мен има опасност нищо да не се случи, което е пагубно за региона“, заяви той. По негови изчисления бъдещият инвеститор в аеропорта трябва да вложи около 30 млн. евро.

„Тук става нещо съмнително“, каза той за решението на Общинския съвет и подчерта, че колегите му засега нямат стратегия за бъдещето на летището.

Общинският съветник Асен Иванов, също от БСП, не е съгласен с колегата си. „Според мен решението е добро за Пловдив“, каза той. Според него, ако транспортното министерство и Министерският съвет разрешат прехвърлянето на собствеността, „може би нещата ще изглеждат малко по-добре“.  Асен Иванов смята, че промяната може да увеличи трафика на пътници и товари в региона, който е вторият икономически център в страната и по думите му и в бъдеще ще се развива. 

„В момента има открита процедура за концесия на Летище Пловдив. След отказа на компанията победител се очаква държавата да започне разговори с класирания на второ място кандидат. Само преди година Общинският съвет гласува подкрепа точно за този кандидат“, заяви председателят на групата „Съюз за Пловдив“ в Общинския съвет Дани Каназирева.

„Това решение е необяснимо и със сигурност е взето в някой кабинет в София. Пловдвчани имаме право да знаем кой и с каква цел поръча на общината да направи този изненадващ завой“, коментира тя.

„Не чухме ясна идея за бъдещето на летището, не беше представена концепция за управлението му“, каза Каназирева.

Тя уточни обаче, че „Съюз за Пловдив“ подкрепя принципно идеята общината да поеме контрола над летището и да го развие като голям транспортен център. „Сега обаче Общинският съвет изпълни нечия поръчка, която ще спре концесионната процедура, ще вкара Летище Пловдив в съдебни битки и накрая дружеството ще фалира. Това не е решение в интерес на Пловдив и затова искаме да знаем: кой поръча на общината това странно действие“, попита тя.

Междувременно от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията заявиха, че към момента там не е постъпило официално заявено намерение от общината към летището. Ако постъпи такова искане, ще бъдат обсъдени възможните варианти за последващи действия. 

*Новината е допълнена в 15:17 часа с позицията на транспортното министерство и в 15:46 часа с коментара на Асен Иванов.

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
8
 
2
red6 до: coder
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Въпроса е кой ще определи кой да го стопанисва. Като цяло си напипал идеята :D
1
 
11
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Тоест искат да стопанисват летището, обаче не могат да го стопанисват и затова ще го дадат на друг да го стопанисва :)

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 16 декември