IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пощенска банка и Mastercard ще създадат "Зелена класна стая на открито"

Кът за учене и празненства, както и нов туристически маршрут в планината в местността Дендрариума ще привлича децата в Природен парк „Витоша“

15:04 | 19.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Пощенска банка</em></p>

Снимка: Пощенска банка

Пощенска банка и Mastercard започват съвместен проект за възстановяване и допълване на парковата инфраструктура по туристическия маршрут Музей на мечката в местността Дендрариума в Природен парк „Витоша“. В първата фаза на проекта доброволци от двете компании ще обединят усилията си и заедно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ ще създадат „Зелена класна стая на открито“, която ще бъде обособена в непосредствена близост до Музея на мечката.

Изграждането на отворен амфитеатрален кът за учене и празненства ще оформи едно креативно пространство, което ще даде възможност за иновативен образователен подход, както и за забавление на различни групи деца, които посещават редовно планината, посочват от Пощенска банка.

Вторият етап на проекта ще включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариума, за да може посетителите да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без да е необходимо това да става по главната пътна артерия.

Реализирането на проекта е част от активната социално отговорна политика на Пощенска банка, свързана със създаването на устойчиви модели и решения, които променят средата.

„Зелена класна стая на открито“ е инвестиция в кауза, подкрепена от екип от съмишленици, които заедно изграждат зеленото самосъзнание, което е част от корпоративната култура на банката. Инициативата е в унисон със серията зелени проекти, които Пощенска банка реализира вече няколко поредни години съвместно с Природен парк „Витоша“ и по този начин провокира още веднъж отговорно поведение към природните ресурси, като мотивира възможно най-много хора да полагат осъзнати действия за опазване на околната среда.

„София и всички ние притежаваме истинско богатство с планината в непосредствена близост до големия град. Целта ни е с различни инициативи и проекти, които реализираме заедно с нашите служители в Пощенска банка, да направим Витоша още по-привлекателна, удобна и достъпна. Вярваме, че с общи усилия можем да постигнем устойчиви промени. Затова ние от Пощенска банка концентрираме усилия и средства в подкрепа на проекти с реална добавена стойност за обществото и вярваме, че един от големите ефекти ще бъде изграждането на самосъзнание, което ще промени живота ни към по-добро. Щастливи сме, че имаме подкрепата на иновативна компания като Mastercard, част сме от световната коалиция на компанията за борба с климатичните промени – Priceless Planet, а с реализацията на проекта „Зелена класна стая на открито“ имаме възможност да сме ключов партньор в Зелената мрежа инициативи на Mastercard и отново да подадем ръка на Природен парк Витоша“, коментират от Пощенска банка.

По данни на Mastercard от проучване в 14 европейски държави, пандемията през последната година е довела до по-ангажирано към природните ресурси поведение на потребителите, както и до по-голям интерес към каузи и бизнеси, ангажирани с устойчивото развитие, борбата с климатичните промени и опазването на биоразнообразието.
Над 83% от запитаните са потвърдили, че биха се включили лично в акции и дейности с грижа за природата, а 52% заявяват, че след кризата от Covid-19 са обърнали внимание на това как ежедневните им избори влияят на здравето на цялата планета.

„В Mastercard се занимаваме с технологии и дигитализация и вярвамe, че иновациите от последните години нямат никакъв смисъл, ако не подобряват живота на хората и като цяло на планетата. Затова всеки наш проект търси възможност да разреши проблем, да подкрепи някого в нужда и да добави стойност. Децата ни, нашето утре, стояха пред екраните доста дълго и искаме да им създадем възможност да излязат на чист въздух, като облагородим и „осиновим“ едно любимо място на безценната за софиянци планина“, посочва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

По думите на д-р инж. Анна Петракиева, директор на ДПП „Витоша, един от приоритетите в дейността на Дирекцията на Природен парк „Витоша“ е работата с подрастващите с цел изграждане на екологично съзнание, възпитаване на любов и уважение към природата, както и обогатяване на техните знания за околната среда.

„С проекта, който предстои да реализираме съвместно с Пощенска банка и Mastercard, ще надградим възможностите за провеждане на образователни мероприятия на територията на Парка. Чрез обособяването на „Зелена класна стая на открито“ ще осигурим по-добър пряк контакт на децата с природата, като им предложим занимателни образователни мероприятия. Едновременно с това ще възстановим и облагородим връзката между Музея на мечката и местността Дендрариума – два от добре познатите и обичани от туристите обекти на Витоша. Благодарим за подкрепата на Пощенска банка и Mastercard и за това, че припознаха каузата ни за облагородяване на инфраструктурата на Парка. Надяваме се, че със съвместната ни дейност ще можем да направим планината още по-достъпна и привлекателна за хората“, заяви Анна Петракиева.

По-рано през годината Пощенска банка и Mastercard издадоха първата за пазара метална кредитна карта – продукт, който е още една важна стъпка в посока употреба на по-малко пластмаса за ежедневни дейности.

Съвместният социално отговорен проект предстои да бъде реализиран в рамките на тази и следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още