IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Постоянен контрол за пътници без билет по повече линии иска Фандъкова

Дискусиите колко да струва билетът и дали да е 1,60 лв. предстоят

11:08 | 07.04.16 г. 1
Автор - снимка
Автор
Постоянен контрол за пътници без билет по повече линии иска Фандъкова

Дискусиите колко да струва билетът за градския транспорт в София и дали да е 1,60 лв. предстоят. Това казва столичният кмет Йорданка Фандъкова в интервю за в. „24 часа”.

Трябва да е ясно обаче за сметка на какво ще се решава - дали увеличението да е по-малко за сметка на нови превозни средства, намаление на интервалите на движение, или да се запази цената на картите, но да се повиши билетът, посочи кметът. 

Фандъкова е категорична, че цената на картите не бива да се променя, за да се стимулират редовните пътници.

Сега има 7 вида карти по редовна тарифа. Ползват ги 23% от пътниците. Едно пътуване с карта е под 50 стотинки. Има и други 20 вида преференциални карти. Ползват ги над 60% от пътниците и отстъпките са от 50 до 88%. Те са за ученици, студенти, пенсионери, хора с увреждания.

Всяка година даваме 95 млн. лв., с които доплащаме тези карти, допълни градоначалникът.

Йорданка Фандъкова каза, че ще се предлага и нова карта “Метро +” за една линия на градски транспорт и метрото.  Другите нови карти са за туристи и граждани, които по-рядко пътуват с градския транспорт. Хората трябва да знаят, че картите им дават възможност чувствително да поевтинят пътуването си, отбеляза кметът.

Целта е да се стимулират редовните пътници и да се увеличи значително контролът над пътуващите без билет. Знаете, че има постоянен контрол по крайградските линии. Настоявам той да продължи и да се разшири, защото има резултат, посочи Фандъкова.

Модернизацията на градския транспорт, започната с метрото и новите превозни средства, трябва да продължи, казва още столичният кмет.

От 2009 до 2015 г. само за метрото финансирането е 320 млн. лв., а за третата линия ще е 180 млн. лв. „Това са сериозни суми, които идват от данъците на софиянци. Купихме новите автобуси със заем, но той също се плаща. В последните години отделихме огромни средства за модернизация на градския транспорт и резултатът се вижда от всички”, допълва кметът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
melon
преди 8 години
Резервите са в намаляване на броя граждани, служители, милиционери и др. тюфлеци, които се возят без пари. Сега малко хора плащат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още