Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Потребителите са настроени оптимистично в началото на годината

Оценките за потребителските цени и финансовото състояние на населението обаче остават резервирани, отчита НСИ

Потребителите са настроени оптимистично в началото на годината

Снимка: Pixabay

Потребителското доверие в началото на годината бележи лек ръст на фона на позитивните данни за икономиката на страната. Показателят на доверие на потребителите се покачва с 1.9 пункта през януари 2019 г. спрямо октомври 2018 г., като при населението в градовете увеличението е 1.0 пункт, а при населението в селата - 2.9 пункта, отчита Националният статистически институт.

Повишеното доверие сред населението се дължи на известна положителна промяна в общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца. Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано. 

Очакванията за безработицата у нас през следващите дванадесет месеца са, че тя ще остане приблизително на равнището си от октомври 2018 година.

Още по темата

Относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-резервирани спрямо предходното наблюдение, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца се подобряват.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни (балансовият показател се покачва с 4.4 пункта). Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

През януари анкетата регистрира известно подобрение в намеренията на потребителите да извършват разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреб - за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

 

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
оптимистични , оптимистични ... колко да са оптимистични . сутрин в 7:30-8:00 на жълтите павета си минаваш като на парад , т.е. няма задръстване , т.е. карат се по-малко коли . миналата година още в 7:15-7:20 вече започва от президенството задръстването . на борсите и на илиянци паркингите през по-голямата част от времето са празни :))) ... един оптимизъм струи ти казвам :)))

Още от Икономика и политика
Bulgaria Air е в топ 3 на най-желаните работодатели сред студентите у нас