IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителското доверие у нас намалява с 10,8 пункта през октомври спрямо юли

Анкета на НСИ показва нарастване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите що се отнася до спестяване и покупки

12:30 | 05.11.21 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Общият показател на доверието на потребителите в България намалява с 10,8 пункта през октомври спрямо равнището си от юли. Понижено е доверието сред българското население както в селата, така и в градовете – съответно с 11,9 и 10,2 пункта, показват данни на Националния статистически институт (НСИ). Изследването показва нарастване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с три месеца по-рано.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-песимистични спрямо наблюдението през юли, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 9,6 и с 13,3 пункта.

По-негативни, в сравнение с три месеца по-рано, са и оценките и очакванията на потребителите, що се отнася до промени във финансовото състояние на техните домакинства.

Настоящата икономическа ситуация в страната се оценява от по-голяма част от тях като неблагоприятна за спестяване, а и очакванията им по отношение на възможността да спестяват през следващите дванадесет месеца се влошават.

Същевременно потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, като инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.

Последната анкета отчита влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.

Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още