Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Превозвачите се пребориха за гратисен период от тол системата до 27 март*

В гратисния период камионите ще могат да се движат без електронни устройства за таксуване. Изминатото разстояние ще се отчита чрез маршрутни карти

Превозвачите се пребориха за гратисен период от тол системата до 27 март*

Снимка: БГНЕС

Тол системата е в техническа готовност да стартира от 1 март и да се облагат превозните средства от над 3,5 тона. Въпреки това след среща на превозвачите с премиера Бойко Борисов вчера вечерта стна ясно, че ще има гратисен период до 27 март, през който камионите ще могат да се движат без електронни устройства за таксуване, съобщава БНР.

В гратисния период камионите ще могат да се движат без електронни устройства за таксуване. Изминатото разстояние ще се отчита чрез маршрутни карти.

Още по темата

По време на изслушване в парламента за старта на тол системата Борисов заяви, че от обхвата ѝ се изваждат 115 км от община София и 40 км от община Варна. С другите 12 общини се водят преговори и по същия начин ще ги извадим и тях, допълни той, цитиран от БНР.

“Вчера беше наредено да не плащат за бордови устройства и маршрутни карти, това е желанието на премиера. Това е процес, който има и икономически, и политически интереси. Ще синхронизираме всички участници в него. Досега коалиционните партньори не са били участници в исканията на превозвачите, стачките, напротив - имаме абсолютен консенсус, че тол системата трябва да стартира на 1 март”, каза пред нациналното радио регионалният министър Петя Аврамова.

Според нея въвеждането на тол системата е най-мащабната реформа в пътния сектор от 20 години.

Системата цели генериране на повече приходи за пътната система в България. До момента тази тежест е поета от леките автомобили - винетните стикери, 2/3 от тях се купуват от коли и само 1/3 от тежкотоварни автомобили. Тол системата ще има връзка с МВР и митниците”, съобщи още Аврамова.

По думите ѝ системата е сложна, с много участници в нея.

“В процес на синхронизиране сме, за да стартира нормално от 1 март тя. С най-ниските в Европа тарифни ставки стартираме и малък обхват от 3115 км - магистрали и първокласни пътища. Дали сме си срок три месеца да наблюдаваме системата и ако не отговаря на очакванията да коригираме обхвата и тарифите”, обясни тя и коментира, че се доверява напълно на експертите, които работят по тази система.

Аврамова напомни, че винетната система е въведена през 2005 г.

Новият начин за контрол притесни хората, които оттогава са карали без винетки в спорните отсечки, заключи регионалният министър и добави, че днес Министерският съвет ще вземе решение за отсечките, които Софийска и Варненска община искат да бъдат без винетни стикери, и след това ще бъде подписано споразумение.

Зам.- министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви, че са налични бордовите устройства. „Имаме 9 хиляди поне. Първоначалните разчети бяха за милиард“, коментира по БТВ последните решения на правителството за ТОЛ системата той и потвърди, че маршрутните карти са безплатни.

„Набавянето отнема 5-6 минути. В тях се отбелязва маршрутът от точка А до точка Б. Ще има обучени служители, които ще помагат на всеки потребител. В Чехия шест месеца работиха с маршрутни карти, уточни Нанков.

Сега не е ясно защо е включена 7% такса за посредник. Този въпрос беше поставен на проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ в Нова телевизия, който обясни, че е заимстван модел от чужбина и даде пример с Белгия, където на доставчика е поставена задачата да събира 100% данни от работата на тол системата.

На въпрос може ли таксата да е по-малка, ако АПИ си има специално звено за това, Асенов реално не отговори.

*Прибавен е коментарът на премиера Борисов от днешното изслушване в парламента.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Стратегически съвет към президента: Необходима е реформа на управленския модел