Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Проф. Симеон Ананиев: Докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ?

Ако държавната железница изчезне, няма да има транспортен проблем, посочи експертът от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт

гледано: 3476   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Дълговете на „БДЖ-Товарни превози“ се увеличават с близо 12 милиона лева през първото полугодие на тази година и общо достигат до 117 милиона. Коментарите за практическият фалит на дружеството не са толкова далеч от истината. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт.
Още по темата

„Чисто икономически, ако някой от кредиторите реши да постави БДЖ в несъстоятелност няма да има проблем. Активите не могат да покрият 60% от задълженията“, посочи той.

Проф. Ананиев смята, че ситуацията в българските железници не се различава от тази в други държавни предприятия. Според него държавната железница изостава като технология и визия поне с 20 години.

"През първото полугодие са превозени 3,7 млн. тона товари, което е само с 15 хиляди по-малко спрямо същия период от миналата година. За сравнение, имало е и години, когато железницата е превозвала 70 млн. тона, като през последните години се задържа в диапазона 10 – 12 млн. тона товари годишно", отбеляза експертът.

Той съобщи, че на пазара има 13 железопътни превозвачи, от които 6-7 са активни.

„Наблюдава се едно сегментиране на пазара, като себестойността на превозите в държавното предприятие БДЖ и разходите не могат да бъдат покрити от приходите“, пресмята проф. Ананиев.

Според него причините за ситуацията в държавната железница се изразяват в липсата на гъвкавост и търговска политика, и по-ефективното изпълнения по веригата на доставки от частните превозвачи.

Ако БДЖ изчезне, това няма да се превърне в транспортен проблем. Въпрос на време е докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ“, риторично попита експертът.

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Докога? Докато не решат, че България няма нужда от държавна железница и не я разпродадат...

Още от Икономика и политика
Анализ: 37% спад на заболеваемостта у нас ще добави 9% към БВП след 20 г.