Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Производството на радарите на ELTA за България може частично да бъде у нас

ELTA е набелязала български компании, с които да развива производство

Производството на радарите на ELTA за България може частично да бъде у нас

Снимка: aero-bg.com

Производството на MMR радарите на ELTA за България може частично да бъде у нас, ако компанията бъде избрана на търга за модернизация на ПВО догодина, каза за Bloomberg TV Bulgaria директорът Бизнес развитие на IAI Elta Алон Каплан.

Израелската държавна фирма, дъщерна на IAI, обещава още работни места за висококвалифицирани работници и чуждестранни инвестиции. Според Каплан ELTA е набелязала "по-малко от десет" български компании, с които да развива производство, когато станат ясни условията на доставката на новите радари.

"Очакваме търгът да бъде обявен вероятно следващия месец и се надяваме да го спечелим. Имаме много голямо предимство с MMR системите. Най-високата технология са и можем да допринесем за местната индустрия с местно сътрудничество, което вече подписахме. Вероятно това сътрудничество ще създаде нови работни места", каза Каплан.

ELTA бе включена преди дни в шортлиста на Словакия за доставка на радари за тяхната армия заедно с Thales и BAE.

Радарите, които предлага на България, се ползват от Канада и САЩ, те са част и от Железен купол за защита на въздушното пространство на Израел. Чехия и Унгария също избраха тази система.

За България предлаганата спецификация е MS MMR /Multi System Multi Mission Radar/.

"Този радар може да изпълнява мисии по въздушно наблюдение и въздушна отбрана. Може да го прави едновременно. Това е мултимишън радар, може да изпълнява и двете задачи едновременно. Това дава на оператора възможността да изпълни всички мисии от една позиция с еднократно разполагане на оборудването", обясни Мани Коен, директор Радари и ПВО в Elta.

Israel Aerospace Industries произвежда в завода си на летището в Тел Авив и криле за изтребителите на Lockheed Martin - F-35, F-16, F-15 и по думите на вицепрезидента и главен мениджър IAI Lahav Аероконструкции Якоб Розман "има 100% шанс крилете на нашите Блок 70 да бъдат произведени от компанията".

"През цялото време /на пандемията/ сме работили според нарежданията на правителството и ръководството. Имахме проблеми с веригите за доставка, но ги преодоляхме и работихме с клиентите. Главно трябваше да се погрижим за здравето на нашите работници, което е много важно за нас. Видяхте, един работник може да зарази цялата линия на производство и това да предизвика спирането му. Нищо такова не се случи", каза Розман, според когото нивата на военно производство са се върнали на предпандемичните нива.

На 20 ноември властите в Израел официално дадоха зелена светлина за IPO-то на IAI на борсата в Тел Авив. 49% от компанията ще бъде приватизирана и приходите ще се върнат за програмите за развойна и проучвателна дейност, придобивания и инвестиции, става ясно от документите до борсата.

Държавата отдавна иска да продаде дял от мощния военно-промишлен консорциум, но усилията бяха с променлив успех поради липсата на правителство от година и половина и опасения, че листването може да доведе до изнасяне на чувствителна информация за сигурността.

IAI произвежда още дронове, ракети и друга военна електроника и системи. Продажбите й за 2019г стигнаха 4,1 млрд долара.

По статията работиха: автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Евгения Маринова

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Никола Минчев: Недопустимо е парламентът да е придатък на изпълнителната власт