Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Пускат билет за "пропътувано време" в градския транспорт в София догодина

Столичната община предлага редица промени в тарифната политика на градския транспорт

Пускат билет за "пропътувано време" в градския транспорт в София догодина

Снимка: БГНЕС

Столичният общински съвет (СОС) предлага промени в тарифната политика на градския транспорт. Обсъжда се предложението билетът за градския транспорт да е за време, а не за определено превозно средство. Предложението е да има възможност за пътуване с неограничено прекачване в рамките на определен период от време. Това обявиха на брифинг председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и Зафир Зарков - зам.-председател на Комисията по транспорт към СОС.

Едно от новите предложения е с билет от 1,60 лева да може да се пътува в цялата мрежа на градския транспорт в рамките на 30 минути. Това е т.нар. карта "30+", поясни Зафир Зарков. Вторият вариант е на цена от 2,20 лева за билет да може да се пътува в рамките на 60 минути, което ще позволи да се правят по три-четири прекачвания.

Общината предвижда и карта с пакет за 20 пътувания по 30 минути на цена от 30 лева и карта за 30 пътувания по 60 минути на цена от 40 лева.

Обсъжда се и въвеждането на нови варианти на талоните с билети за пакетни пътувания с отстъпка. Досега имаше талони с 10 билета. В бъдеще ще се въведат и талони с 20 билета.

Предвижда се дневната карта, която в момента струва 4 лева, да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо да е валидна само в рамките на деня. Дневната карта вече ще струва 6 лв. 

Още по темата

Сред предложенията за промени в тарифната политика е и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети.

Идеята на новата тарифна политика е към градския транспорт да бъдат привлечени повече пътници заради изключително тежката ситуация, в която се намира градският транспорт заради кризата с коронавируса. Има драстичен спад на пътници, транспортът на София финансово се задъхва, каза Зарков. Той съобщи, че около 60 млн. лв. са загубите в градския транспорт заради пандемията. Над 60% по-малко са пътниците сега в сравнение с 2019 г., а разходите са даже по-високи, каза още Зарков.

Очаква се да има преходен период към новата тарифна политика - на първо време „старият“ билет от 1,60 лв. ще важи паралелно с тези, които са за таксуване на база пропътувано време. В бъдеще старият тип билет ще отпадне.

Краят на февруари догодина е най-ранният възможен срок за приемането на промените, което ще стане с решение на Столичния общински съвет и с промени в наредба на Столичната община.

Предложенията в промяната на тарифната политика на общината за пътуванията в градския транспорт ще бъдат обсъдени от представители на политическите групи в СОС в четвъртък.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
идеята е доооста тъъпа, но като видим кой ще вземе поръчката за новите елперфоратори дето ти слагат тайм стемп ще стане ясно защо е бил тоя зор!...малко са автобусите в сф, които може да направят пълен курс за 30 мин.

Още от Икономика и политика
Икономисти: Фискалните стимули увеличават инфлацията