Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Развитието на технологиите доведе до спад на цените на битовата техника

Хората на възраст 20-29 най-често кандидатстват за покупка на изплащане, показазва класация на БНП Париба Лични Финанси

Развитието на технологиите доведе до спад на цените на битовата техника

Снимка: Pixabay

Телевизор, който през първата половина на 2017 г. е струвал 1 500 лв. сега може да бъде купен за 1 000 лв. Също така хладилник, който сега е на цена около 500 лева, година по-рано беше 650 лв. Това става ясно от класацията „Топ 10 на изплащане“, изготвена от БНП Париба Лични Финанси за първата половина на 2018 г.

Според данните, благодарение на изключително бързото развитие на технологиите, производителите могат да предложат по-ниски цени за някои стоки и така хората имат възможност да си купят продукти от по-висок клас за по-малко пари в сравнение с година по-рано. Тази тенденция се наблюдава при 7 от топ категории продукти, купувани на изплащане в периода януари-юни 2018 г. Става дума за смартфони, телевизори, перални, хладилници, готварски печки, климатици и обзавеждане за спалня.

Месец преди старта на Световното първенство по футбол в Русия са били подадени около 30% от всички заявления за първата половина на годината за финансиране на покупка на изплащане на телевизори. Това показва, че най-голямото спортно събитие за годината „изстреля“ търсенето на телевизори, коментират от финансовата институция.
От изводите от класацията става ясно още, че българите искат да гледат първенството не само на нови, но и на по-големи устройства с по-добрa картина и звук. Хората търсят и комфорт, когато гледат мачове, като това обяснява придвижването до 4-та позиция на диваните, от която изместиха лаптопите.

През първата половина на 2018 година средните цени на 10-те най-търсени стоки, купувани на изплащане, бяха много близки до същия период на 2017 г. В същото време има огромна разлика по отношение на характеристиките на продуктите, коментират още от БНП Париба.

Новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ показва, че победителите в категория „Смартфони“ и през 2017 г., и в началото на 2018 г., бяха на средна стойност 450-500 лева. Но в новия рейтинг най-търсеният смартфон е с по-мощен процесор, по-висока резолюция на екрана и по-добра камера. Това е среден клас устройство от ново поколение, което покрива всички изисквания на средния потребител на мобилни услуги. То може да бъде използвано за работа, комуникация и забавление. Големият му 5,5-инчов екран позволява приятно гледане на мобилно видео и телевизия, игра на HD мобилни игри и така заменя устройства като таблети и дори, в много отношения – лаптопи. 

Още по темата

Същата тенденция се наблюдава и при хладилниците, като най-търсеният модел в периода януари-юни 2018 г. е на средна цена 480-530 лева, отчитат от БНП Париба. През първата половина на 2017 година хората кандидатстваха най-често за финансиране на хладилници на цена 450-500 лева, но с по-ниски характеристики. Новият победител е с обем 295 литра и отделен фризер, разположен в долната му част. Година по-рано победителят беше с обем 253 литра, по-малки размери и вградена камера.

Друга стока с по-високи характеристики е победителят в категория „Дивани“. Той струва средно 900-950 лева, което е много близко до победителя през първата половина на 2017 г., който струваше 850-900 лева. В същото време новият най-търсен модел е с по-големи размери и е произведен от по-луксозни материали като кожа.

Гледахме Световното на по-големи телевизори

През първата половина на 2018 г. най-търсеният телевизор, купуван на изплащане е много по-голям в сравнение с победителя през 2017 г. В периода януари-юни 2018 г. хората кандидатстваха най-често за телевизор с диагонал на екрана 49“, 4К резолюция, много добър звук и функция „картина в картина“. За това има две възможни обяснения. Разбира се, първото е световното първенство – българите са фенове на футбола и искат да гледат мачовете с превъзходно качество и звук, Също така, те не искат да изпуснат нито една среща и затова възможността да гледат два мача едновременно е важна за тях. Второто обяснение е спадът на средните цени на топ моделите. Така те стават по-достъпни и хората не е нужно да харчат много пари, за да се сдобият със съвременно устройство.

Световното първенство „изстреля“ търсенето на телевизори и около 30% от заявленията за финансиране на такива стоки през първата половина на 2018 година бяха подадени месец преди старта на шампионата. Интересен факт е и, че голям дял от молбите, подадени след 1 май бяха за големи телевизори с диагонал на екрана над 43 инча.

Хората на възраст 20-29 най-често кандидатстват за покупка на изплащане

Новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ показва, че хората на 20-29 години най-често кандидатстват за финансиране на покупката на стоки на изплащане. Те са подадли 26,5% от всички заявления през първата половина на 2018 година. Най-често хората от тази възрастова група кандидатстват за финансиране на смартфони и лаптопи. Интересно е, че на 3-та позиция  при тях е обзавеждането за спалня. Това може да се обясни с факта, че много хора на тази възраст се изнасят да живеят сами и искат по-комфортни спални, уточняват от финансовата институция.

На второ място по активност са хората на 30-39 години с 26% от заявленията. Те кандидатстват най-често за смартфони, телевизори, дивани, обзавеждане за спалня и матраци. Това показва, че те инвестират не само в устройства за забавление, но също така и в комфорта на жилището си.

Мъжете избират телевизора, а жените – обзавеждането и печката

През първата половина на 2018 година мъжете са подали 58,6% от заявленията за телевизори, 58,3% от молбите за лаптопи и 56,5% - за смартфони. Това показва, че те имат водеща роля при избора на електронни устройства.

В същото време, дамите се грижат за комфорта на дома. Жените са подали 66% от заявленията за дивани и 64,2% за матраци и обзавеждане за спалня. Те имат думата и при избора на готварска печка - 60% от подадените молби за такива уреди са направени от жени.

Целта на „Топ 10 на изплащане” е да даде ясна картина на потребителското търсене. Рейтингът класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа стоки според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на над 150 000 стоки, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през първата половина на 2018 година. Около 60% от тях са за 10-те най-търсени стоки.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Ще има ли дисциплиниращ ефект случаят с изтичането на данни от НАП?