Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Росен Желязков: ЕК е уведомена за промяната в договора за Летище София

Концесията е управление на актив в полза и на двата участника, коментира транспортният министър

Росен Желязков: ЕК е уведомена за промяната в договора за Летище София

Снимка: Bloomberg LP

Преди четири месеца правителството е изпратило нотификация до Европейската комисия (ЕК) за промяната в концесионния договор за Летище София. С нея се отлага за 10 години изплащането на годишните концесионни такси, тъй като заради пандемията е нарушен икономическият баланс. Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков в ефира на bTV.

Той уточни, че заключението на Брюксел е, че няма държавна помощ и икономическият баланс е възстановен.

Още по темата

В договора е предвидено да няма увеличение на летищните такси, както и размерът на инвестициите да не се намалява. Държавата очаква концесионерът да си плати първоначалната такса от 660 млн. лева и да поеме рисковете от загубите, които трупа в момента столичното летище, каза Желязков.

През 2019 г. през Летище София са преминали 7 млн. пътници, а сега са под 3 млн. и приходите намаляват радикално, посочи още той. Според Желязков в резултат на свития трафик месечните загуби са в размер на 5,5 млн. лева. "Летището има постоянни разходи, хора, които работят и ще останат да работят при концесия", обясни министърът.

В сряда (7 април) по време на редовното правителствено заседание министрите одобриха промяната в концесионния договор. Ден преди това от БСП предупредиха, че се извършва "удар срещу бюджета" и лидерът на социалистите Корнелия Нинова поиска мораториум на важни сделки от страна на отиващото си правителство.

Сделката за концесията на Летище София беше сключена през лятото на 2020 г. и пълната документация по казуса е публична, категоричен беше Желязков.

"Концесията е управление на актив в полза на двата участника", уточни още транспортният министър и отхвърли обвинения, че страната ще претърпи загуби заради отлагането на плащането на таксите, защото "партньорите в концесията си поделят ползите и рисковете".

"Не можем да имаме лъвско дружество, в което единият да има само ползи, а другият - само рискове", каза Желязков.

Според него ако следващо правителство прекрати концесията, ще трябва да бъде върната първоначалната такса от 660 млн. лева на концесионера и държавата да покрие загубите, които летището търпи от намаления обем от работа в момента. 

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
4
 
2
преди 3 дни
Навсякъде където е замесено името на Домусчиев се размирисва много лошо. Както навремето се случваше с различни бизнеси на Илия Павлов, Андрей Луканов и няколко други подобни успешни елитни български "бизнесмени". Накрая държавата все се оказваше губеща, а те винаги бяха на печалба. Нарича се източване на обществени средства в полза на нечии частни интереси.
3
 
1
 
1
преди 3 дни
Важното е Домус-а да е доволен, ЕК и плащащите данъци какво изобщо ги засяга?!

Още от Икономика и политика
ЗАД "Армеец" отбелязва 25 години като лидер в автомобилното застраховане