IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръст на чуждите туристи през зимния сезон от 10-15% очаква Ангелкова

12-те винено-кулинарни дестинации на България ще бъдат обявени през есента

16:46 | 12.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Данните за първите два месеца от зимния сезон са много добри и очакваме през него чуждестранните туристически посещения да нараснат с около 10-15 на сто. Това каза в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова по време на първата кръгла маса за обсъждане на проекта за вино, кулинария и туризъм, който е съвместна инициатива между Министерството на туризма и Министерството на земеделието.

За периода декември 2017 г. - януари 2018 г. туристическите посещения на чужденци в България общо са близо 895 хил., като се увеличават със 17% спрямо периода декември 2016 г.– януари 2017 г.

В двата месеца от зимния сезон туристите в община Банско са близо 116 хил. и нарастват с 14,8 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Броят на нощувките се увеличава с 18,5%, като достига близо 377 хил.

Първите данни за тази година са обещаващи и очакваме да постигнем устойчив ръст и през 2018 г., коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя се позовава на данните от НСИ, според които през януари общият брой чуждестранни туристически посещения в България е повече от 437 хил., а увеличението достига близо 19% спрямо същия период година по-рано. 

С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации очакваме да привлечем повече туристи към вътрешността на страната, посочи Ангелкова по време на кръглата маса, на която специален фокус бяха първа и втора дестинация - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“.

Според министъра на туризма проектът ще окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за подобряване на качеството на живот на местните хора.

При разработването на концепцията избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12 - колкото месеците в годината. Те включват традиционните винени напитки и характерната кухня за всеки регион и обхващат близо 50 общини и около 100 туристически обекта в страната, информира министърът. Тя поясни, че първите две дестинации, които основно се дебатираха днес, минават през 9 общини и повече от 15 туристически атракции.

С тази кръгла маса започва втори етап на проекта, който предвижда общо 6 регионални кръгли маси в страната. Очакват се становища на бизнеса.

Ще бъде предложено на министъра на регионалното развитие Николай Нанков да бъдат поставяни указателни табели, които да насочват и информират туристите за дестинациите.

Работи се и по създаването на запазена марка „Сподели България“. За целта вече е стартирана процедура в Патентното ведомство. Направени са и съответните проверки за запазване на марката, каза министърът.

Планира се окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени преди есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства. Предвижда се припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа повече от 500 туристически обекта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още