Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Схема 80/20 за секторите на туризма и транспрота предлага КНСБ

Към икономическите дейности по мярката 60/40 да се включи и селското стопанство, настояват от синдиката

Схема 80/20 за секторите на туризма и транспрота предлага КНСБ

Снимка: Getty

Схемата за подпомагане на заетостта 60/40 може да продължи да действа и след 1 юли, но с изменения, които позволяват включване на повече сектори и подпомагане на някои от тях в по-голям размер. Това са предложили от КНСБ на социалните партньори в рамките на Тристранния съвет, проведен вчера.

КНСБ иска и схемата 60/40 да стане 80/20 за секторите „Туризъм“ и „Транспорт“. Мотивът е, че тези два сектора са пряко засегнати от въведеното извънредно положение и се нуждаят от по-съществена държавна подкрепа. 

Още по темата

Това ще е възможно при получено одобрение от Европейската комисия, стана ясно вчера при обсъждането в Тристранния съвет на промяна в постановлението за запазване на заетостта и стимулиране на икономиката. Голяма част от тях получиха подкрепа от социалните партньори, очаква се финално произнасяне и от правителството.

Към икономическите дейности, които могат да участват в схемата, да бъде добавен и сектор „Селско стопанство“, настоява още Конфедерацията. Това предложение е получило единодушна подкрепа от социалните партньори, съобщават от синдиката. За да се реализа е необходима нотификация от ЕК.

За секторите „Туризъм“ и „Транспорт“, които са сред най-засегнатите в кризата, КНСБ предлага директно финансиране на работодатели от хотелиерския и туроператорския бизнес (средни и големи фирми с финансови затруднения) на база документално доказани щети и платените данъци към държавата. Мотивът е, че мярката ще има бърз ефект при стартирането на туристическия сезон. Секторът генерира 13% от БВП.

Друго предложение е свързано с пренасочване на товарния трафик към железопътния транспорт и създаване на зелени железопътни коридори. Паралелно това би трябвало да се осъществи и по отношение на водния и въздушния транспорт. 

Още по темата

Безвъзмездно целево финансиране за всички оператори, извършващи обществен превоз на пътници по време на извънредното положение, както и максимално ускоряване на разплащанията за реализирани обществени поръчки от строителния и индустриалния сектор, искат още от синдиката.

Сред другите предложения са: осъществяване на обществени поръчки за инфраструктурни проекти и проекти за енергийна ефективност, съобразени с инвестиционната програма по изпълнението на Стратегията 2030 и за постигането на амбициозните цели на Зелената сделка на ЕС; Осигуряване на целево финансиране на проекти за саниране на жилища и енергийна ефективност при свобода за кандидатстване, външно финансиране от европейски програми и задължително участие (съфинансиране в разумни размери) от кандидатите за включване; Да се възстановяват непреките разходи от въглеродни емисии на енергоинтензивните индустрии; Актуализиране на позицията на България по отношение на амбициозните цели на „Зелената сделка“ и системата за търговия с емисии;

Да се отложи промяната на регулираните цени и следващият регулаторен период да започне от 1 септември 2020 г.; Финансово обезпечаване на разходи на задължените лица по Закона за енергийна ефективност по линия на програмите за излизане от икономическата криза.

КНСБ предлага още да отпадне внасянето на дължими месечни вноски от приходите на енергийните предприятия във Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ (ФСЕС). Те са 5 на сто от продадената електрическа енергия, услугите за достъп и пренос на електрическа енергия и природен газ. Така мярка към момента не среща одобрението на всички работодателски организации, но и по нея се върви към консенсус. Водят се интензивни преговори с Министерството на енергетиката и има разбиране за необходимостта и важността й, допълват от Конфедерацията. Според КНСБ е нецелесъобразно предприятия от енергийния сектор, които не формират печалба, да бъдат облагани с допълнителни разходи.

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
„Сименс”, „Алстом” и „Щадлер” са кандидатите за новите мотриси на БДЖ